ادامه حضور ارتش فیلیپین در بزرگترین شهر مسلمان‌نشین این کشور به منظور مبارزه با تروریسم

استقرار نیرو‌های امنیتی فیلیپین در بزرگترین شهر مسلمان‌نشین این کشور برای پاکسازی کامل شهر از تروریست‌ها تا یک سال دیگر تمدید شد.

ادامه حضور ارتش فیلیپین در بزرگترین شهر مسلمان نشین این کشوربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تایم؛ «رودریگو دوترته»، رئیس جمهور فیلیپین روز جمعه اعلام کرد ارتش این کشور به منظور پاکسازی کامل شهر ماراوی از تروریستها، حضور خود را یک سال دیگر در این شهر تمدید کرد.

جنگ در شهر جنوبی ماراوی از ماه مه سال جاری میلادی بین نیرو‌های امنیتی فیلیپین با شبه نظامیان مائوته و گروه تروریستی ابوسیاف آغاز شده است.

گزارش‌های رسمی حاکی از این است که تا کنون بیش از ۵۰۰ نفر از جمله ۴۵ غیرنظامی و ۱۱۴ سرباز دولتی در این درگیری‌ها کشته شده اند. با این حال، یک مقام ارشد ارتش فیلیپین که خواست نامش فاش نشود به روزنامه تایم گفته آمار تلفات این جنگ تا این این زمان بیش از ۱۰۰۰ نفر بوده است.

با شروع جنگ در اواخرماه مه بسیاری از ساکنان ماراوی، شهر را ترک کرده اند. دوترته چندی پیش بخاطر حمله به بزرگترین شهر مسلمان‌نشین فیلیپین و تبدیل آن به ویرانه، عذرخواهی کرد. با این حال، وی این جنگ را برای سرکوب ستیزه جویانی که به شاخه‌های گروه تروریستی ابوسیاف وابسته اند، ضروری دانست.


انتهای پیام/

 

مبارزه با تروریسم در فیلیپین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار