معرفی کتاب؛

کتاب «اردوی بچه خرخون‌ها»؛ تشویق به آموزش و مطالعه‌

کتاب «اردوی بچه خرخون‌ها» نوشته الیسا برنت وایسمن و ترجمه ندا حسین‌نژادیان است که از انتشارات پرتقال منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گیپ شخصیت اصلی رمان «اردوی بچه خرخون‌ها» است که از خدا یک برادر یا خواهر می‌خواهد اما چون پدر و مادرش جدا شده‌اند عملا چنین چیزی غیرممکن است. تا اینکه پدرش تصمیم می‌گیرد ازدواج کند و همسر پدرش یک پسر دارد به نام زَک. حالا زک و گیب برادر شده‌اند. اما این دو یک اختلاف فاحش با هم دارند. گیب یک بچه درسخوان است اما زک هیچ سنخیتی با درس و مشق و کتاب خواندن و هر چیزی که به سواد ربط داشته باشد ندارد. گیب از این‌که بچه درسخوان است پیش برادرش خجالت می‌کشد. چون فکر می‌کند درس خوان بودنش باعث می‌شود این داداش باحال را از دست بدهد و رابطه‌شان سرد شود. اما یک اشکال وجود دارد. هنوز چیزی از آشنایی این دو برادر نگذشته که اسم گیب برای اردوی بچه درسخوان‌های شهر در می‌آید. حالا چطور می‌تواند به زَک بگوید که اسمش در همچین اردویی در آمده ؟ در حالی‌ که زک از او خواسته هر روز گزارشی از کمپی که به آنجا رفته‌اند و کارهایی که انجام داده‌اند بدهد. گیب هم مجبور است یک چیزهایی را برایش بنویسد و یک چیزهایی را خط بزند. گیب باید در تمام نامه‌هایی که به برادرخوانده‌اش زک می‌نویسند آشکار نکند که به چه اردویی رفته و چه فعالیت‌های آموزشی پشت سر گذاشته است. اما کم‌کم متوجه می‌شود مثل زک بودن هم چندان تحفه‌ای نیست. چه فایده دارد نامه‌های آدم پر از غلط دیکته‌ای باشد و فقط دلش خوش باشد که بچه باحال است.

زبان روان و انتخاب زاویه‌ دید درست که توانسته به خوبی در کنار گیب و از زاویه‌ چشم او ماجراها را ببیند و نقل کند و احساسات او را به مخاطب بازگو کند، فضایی ملموس در کتاب ایجاد کرده که مخاطب می‌تواند به خوبی با داستان همراه شود و لحظه‌ای از پیگیری داستان عقب نیفتد. گیب باید بین ادای یک بچه‌ تخس و احمق در آوردن و خودش بودن یکی را انتخاب کند. خودش که یک بچه درسخوان و به قول زک خرخوان است. اما لحظه‌ای هست که زک در مقابل دوستان گیب لو می‌دهد که نمی‌داند بتهوون کیست و فکر می‌کند بتهوون رئیس جمهور آمریکا بوده است. اینجاست که گیب متوجه می‌شود باحال بودن بدون داشتن سواد و بی‌آنکه آدم در زندگی‌اش کتاب بخواند و مطالعه‌ کافی داشته باشد چندان هم چیز دلچسبی نیست. شاید بالاخره گیب پی ببرد که بهتر است خودش باشد. اینکه گیب چه نتیجه‌ای می‌گیرد و با برادر تازه به کجا می‌رسد را می‌توان در «اردوی بچه خرخون‌ها» دنبال کرد.

انتشارات پرتقال رمان «اردوی بچه خرخون‌ها» نوشته الیسا برنت وایسمن را در 206 صفحه قطع رقعی و شمارگان هزار نسخه و به قیمت 15 هزار تومان منتشر کرده است.

 

انتهای پیام/

کتاب اردوی بچه خرخون‌ها منتشر شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ریحانه
۰۸:۱۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
بسیار کتاب زیبا و آموزنده ای بود..
آخرین اخبار