افزایش بهای نفت/ کاهش اندک قیمت طلا

به دنبال اظهارات وزیر نفت عربستان سعودی در نشست اوپک، بهای طلای سیاه افزایش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پس از آنکه عربستان سعودی متعهد شد که از ماه آینده میلادی سطح صادرات خود را کاهش دهد و به دنبال اینکه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) از تعدادی از اعضا درخواست کرد پایبندی خود به توافق نفتی را بیشتر کنند تا با اشباع کنونی بازار مقابله شود، بهای نفت امروز (سه شنبه) با افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت تحویل سپتامبر با 30 سنت افزایش (معادل 0.6 درصد) به 48 دلار و 90 سنت در هر بشکه رسید. نفت خام برنت در روز دوشنبه هم با 1.1 درصد افزایش بها همراه بود.

بهای نفت آمریکا (وست تگزاس اینترمیدیت) نیز با 31 سنت افزایش (معادل 0.7 درصد)، 46 دلار و 65 سنت در هر بشکه معامله شد.

در نشست روز گذشته کشورهای عضو و غیر عضو اوپک، «خالد الفالح»، وزیر نفت عربستان سعودی اعلام کرد: کشورهای عضو و غیرعضو اوپک توافق کرده اند که در صورتی که لازم باشد توافق نفتی کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را پس از مارس 2018 هم تمدید کنند.

وی افزود: عربستان سعودی حتی قرار است صادرات نفت خام خود در ماه اوت را به 6.6 میلیون بشکه در روز برساند که حدود 1 میلیون بشکه در روز از سال گذشته در همین موقع کمتر است.

بهای طلا هم پس از آنکه روز گذشته به بالاترین سطح در یک ماه گذشته رسید، امروز (سه شنبه) به دنبال افزایش ارزش دلار در آستانه نشست بانک مرکزی آمریکا، اندکی کاهش یافت. بر این اساس، بهای هر اونس طلای آمریکا تحویل اوت با 0.1 درصد کاهش به 1253.30 دلار رسید.

انتهای پیام/

آخرین نوسانات نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار