راهنمای سفر به مراکش+ جاذبه‌های گردشگری مراکش

در این گزارش راهنمای سفر به مراکش به عنوان یکی از گزینه‌های مطرح برای گردشگران تابستانی جهان گردآوری شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برای همه ما سفر بخش مهمی از زندگی است. تعطیلات که از راه م‍ی‌رسد، هر کدام از ما به فکر گذراندن اوقات فراغت به بهترین شکل ممکن می‌افتیم. سفر یکی از این راه‌هاست. حالا این مسافرت می‌تواند به یکی از شهر‌های داخلی باشد و یا سفر به خارج از کشور و گردشگری جهانی.


اما قبل از هر مسافرتی تهیه یک نقشه راه و یا کسب اطلاع از راهنمای سفر به منطقه مورد نظر لازم است. کشور مراکش هم توانسته گردشگران بسیاری را به خود جذب کند. از همین رو راهنمای سفر به مراکش را برای شما آماده کردیم.

در زمینه راهنمای سفر به مراکش باید بدانید که این کشور در شمال غربی آفریقا قرار گرفته و ادعای مالکیت صحرای غربی را دارد. مراکش از دیرباز به عنوان شهر سرخ نیز شناخته شده است. معنی لغوی نام این کشور «سرزمین خدا» است.

 

راهنمای سفر به مراکش

 

بنابراین گزارش، بنابر آنچه در کتاب «غلط ننویسیم» نوشته ابوالحسن نجفی آمده «مراکش در قدیم مغرب نامیده می‌شده. مراکش فقط ایالتی از این کشور، و نیز نام کرسی این ایالت است. علت این اطلاق جزء بر کلّ ظاهراً این بوده که در دوران اخیر کلمهٔ مغرب به کشور‌های اروپا و آمریکا اطلاق شده‌است و در کتاب‌های فارسی، برای رفع ابهام، لفظِ مراکش را بر کلّ کشور مغرب تعمیم داده‌اند. باید دانست که هم در متون گذشتهٔ فارسی و عربی و هم در اصطلاح امروزهٔ کشور‌های عربی‌زبان، نام این کشور مغرب است و نه مراکش.»

 

راهنمای سفر به مراکش


شایان ذکر است؛ از شهر‌های بزرگ مراکش می‌توان به کازابلانکا، رباط، فاس، مراکش، اگادیر، طنجه، مکناس، وجده، تطوان و قنیطره اشاره کرد. ولیلی، شفشاون، دره تودرا، صویره، دره درعا، ارگ چبی، آیت بن حدو و جماع‌الفنا از جاذبه‌های گردشگری مراکش به حساب می‌آیند.

 

راهنمای سفر به مراکش


شفشاون


شفشاون شهری تاریخی با جمعیتی بالغ بر ۳۵ هزار نفر است. این شهر تاریخی در ساحل مدیترانه و جنوب تنگه جبل‌الطارق قرار گرفته است.

شهر تاریخی شفشاون متعلق به ۶۰۰ سال قبل است.این شهر به عنوان فیروزه‌ای‌ترین شهر دنیا شناخته می‌شود.

 

راهنمای سفر به مراکش


دره درعا


درعا نام دره‌ای است که در جنوب کوه‌های اطلس بزرگ قرار گرفته است. این دره دربرگیرنده قصبه‌های قدیمی، روستا‌های بربر و نخلستان است.

 

راهنمای سفر به مراکش


ارگ چبی


امروزه تپه‌های شنی صحرای آفریقا با نام ارگ چبی شناخته می‌شوند. این تپه‌ها با شن و ماسه‌های نارنجی توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند.


انتهای پیام/

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری مراکش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۸ مرداد ۱۳۹۶
دستتون درد نکنه نمیدونستم ازکجااطلاعات مراکش روبگیرم آخه هفته آینده اونجادعوت هستم
آخرین اخبار