قم؛

تامین فاینانس واگن های قطار شهری قم از کشور روسیه

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم گفت: تامین فاینانس خرید واگن‌های قطار شهری از کشور روسیه تامین می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛قاری قرآن ،معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات شهید باکری این شورا برگزار شد با اشاره به پروژه قطار شهری قم اظهار داشت: باید موانع بانکی پیش روی ارائه فاینانس‌ها زودتر برطرف شود.

وی  افزود: برای خرید واگن‌ها از فاینانس کشور روسیه استفاده می‌شود که مقتضیات بانکی آن در دست اجرا است.

قاری قرآن با اشاره به برخی موانع بانکی پیش روی اعطای فاینانس‌ها از کشور روسیه به ایران تصریح کرد: در این زمینه دو بانک اعلام آمادگی کرده‌اند که یکی از آن‌ها شرایط مناسب‌تری دارد و به‌زودی با این بانک و طرف روسی قراردادهای مربوطه امضا می‌شود.

معاون شهردار قم ادامه داد: معاونت مالی و اقتصادی شهرداری قم موانع موجود و شرایط برون‌رفت از آن را دنبال می‌کند و به‌زودی مراحل اجرایی آن به مرحله امضای قرارداد منجر می‌شود.

وی همچنین با اشاره به روند تسهیل در اجرای پروژه‌های شهری خاطرنشان کرد: مقرر شده است تا بیش از 10 هزار تن میلگرد خریداری شود تا ضمن تسهیل و تعجیل در روند اجرای پروژه‌های شهری هزینه‌های تمام‌شده آن نیز کاهش پیدا کند.

قاری قرآن در بیان دلایل توجیه اقتصادی خرید 10 هزار تن میلگرد برای اجرای پروژه‌های شهری تأکید کرد: واقعیت این است که بخش بزرگی از بودجه‌های عمرانی شهر صرف خرید میلگرد و سیمان می‌شود که با تهیه پیش از موعد ابزارآلات لازم طرح‌های عمرانی دیگر پیمانکاران در دیرکرد احداث پروژه‌ها توجیه قابل قبولی نخواهند داشت.

معاون امور شهرسازی و زیربنایی شهرداری قم خاطرنشان کرد: شهرداری باید در اجرای طرح‌های عمرانی و طرح‌های دیگر آسایش و رفاه مردم را در نظر داشته باشد و صرفاً به توجیه اقتصادی پروژه‌ها دقت نظر نداشته باشد.

انتهای پیام/ش

تامین فاینانس خط یک قطار شهری از کشور روسیه

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.