پل زمانخان نگین گردشگری چهارمحال و بختیاری

پل زمانخان ،نگین گردشگری چهارمحال و بختیاری و مناطق بکر و جذاب حاشیه رودخانه زاینده رود، پذیرای مسافران و گردشگران است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ پل تاریخی «زمانخان» یکی از بنا‌های با ارزش و قدیمی شهرستان سامان در استان چهارمحال و بختیاری با مناظر طبیعی بسیار زیبا و جذاب بر روی رودخانه خروشان زاینده رود، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در کشور است.

 

پل زمانخان نگین گردشگری چهارمحال و بختیاری
پل زمانخان، با قدمتی افزون بر ۴۰۰ سال و متعلق به دوره صفویه، با دو دهانه، ۳۰ متر طول و ۱۲ متر ارتفاع، بر روی سه پایه سنگی طبیعی بنا شده و در ادوار گذشته، اهالی منطقه، ایلات و عشایر و مسافران، از روی آن آمد و شد می‌کردند.

این بنای تاریخی در ۲۹ کیلومتری شمال شهر شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری و ۷ کیلومتری شهر سامان قرار دارد.

پل زمانخان نگین گردشگری چهارمحال و بختیاری
تفکر اولیه ساخت این پل به دوره ساسانیان بر می‌گردد که به دستور زمان‌خان یکی از سران ایل قشقایی که زمانی دامنه کوچ آن‌ها تا این منطقه می‌رسید، بر روی رودخانه زاینده رود احداث شد.

این بنا در سال ۱۰۲۲ ‏توسط کارگزاران حکومت صفوی و بار دوم در سال ۱۳۲۱ شمسی، به طور کامل تعمیر و مرمت و با احداث دیوار سنگی در طرفین، استحکام آن دو چندان گردید.

شهرستان سامان دارای آب و هوای معتدل و بسیار لطیف و پاکیزه بوده و با داشتن باغ‌های فراوان و درختان بسیار زییا و نیز مناظر بدیع و شگفت انگیز، می‌تواند انتخاب مناسبی برای گذراندن تعطیلات تابستانی در استان چهارمحال و بختیاری باشد.

پل زمانخان نگین گردشگری چهارمحال و بختیاری
دهکده سیاحتی زاگرس در مجاورت این پل دارای واحد‌های اقامتی و مشرف به رودخانه زاینده رود و پل زمانخان است.

مسجد، امکانات هتل، کمپ و ویلا به صورت اجاره‌ای و همچنین رستوران، چایخانه و سرویس بهداشتی، برای آسودگی مسافران در این محل وجود دارد.

پل زمانخان نگین گردشگری چهارمحال و بختیاری
پل تاریخی زمانخان، در سال ۱۳۵۷ و به شماره ۱۷۴۴، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید 

سامان از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری، با بیش از ۳۴۴۸۶ نفر جمعیت می‌باشد که مرکز آن شهر سامان در فاصله ۲۲ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

این شهرستان، به دلیل قرار گرفتن در حاشیهٔ رودخانه زاینده رود، از موقعیت‌های مناسب کشاورزی، باغداری و گردشگری برخوردار است.

انتهای پیام/خ

پل زمانخان انتخابی مناسب برای گذراندن تعطیلات تابستانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.