رییس بهزیستی:

۲۲ خانه امن بانوان درکشورفعالیت دارد/ گسترش چتر حمایتی

رییس سازمان بهزیستی کشور از فعالیت ۲۲ خانه امن بانوان در کشور خبر داد و گفت: راه اندازی خانه‌های امن، گام بلند بهزیستی برای تقویت احساس امنیت در زنان خشونت دیده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ انوشیروان محسنی بندپی روز سه شنبه در مراسم افتتاح اولین خانه امن گلستان در گرگان اظهار کرد: در این خانه ها، زنان مورد خشونت قرار گرفته پذیرش شده و با مراقبت، نگهداری و برخورداری از خدمات پزشکی و روان پزشکی برای بازگشت دوباره به اجتماع و زندگی سالم آماده می‌شوند.


وی، یکی از برنامه‌های سازمان بهزیستی را افزایش خانه‌های امن و گسترش چتر حمایتی از افراد آسیب دیده بیان کرد و افزود: اگر چه امیدواریم هیچگاه شاهد بروز خشونت در جامعه نباشیم، اما به واسطه فقدان تحمل پذیری بالا و اجتماع پذیری نادرست برخی افراد، وقوع خشونت‌ها که متاسفانه بانوان در صدر پذیرش آن هستند، اجتناب ناپذیر است.


محسنی بندپی ادامه داد: بهزیستی برای فراگیر کردن خدمات مرتبط با بازپروری زنان خشونت دیده از حضور بخش خصوصی برای ارائه خدمات استقبال می‌کند و امکانات و بودجه‌های مورد نیاز را در اختیار آنان قرار خواهد داد.


رییس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: از میان ۲۲ خانه امن کشور، ۱۵ مرکز توسط بخش خصوصی راه اندازی شده است که امیدواریم باز هم شاهد حضور بیشتر بخش خصوصی برای کمک به رفع آسیب‌های اجتماعی باشیم.


وی اظهار کرد: یکی از رویکرد‌های جدید بهزیستی برای اثرپذیری بیشتر خانه‌های امن، اضافه کردن تخت کودکان برای کاهش اضطراب مادران حاضر در این مراکز است.


به گفته وی؛ سازمان بهزیستی مشکلی برای پرداخت سرانه خانه‌های امن ندارد و برای کاهش هر چه بیشتر آسیب زنان خشونت دیده از راه اندازی هر چه بیشتر خانه‌های امن استقبال می‌کند.


وی بیان کرد: بهزیستی برای راه اندازی هر خانه امن به تناسب اندازه و ظرفیت پذیرش، حداقل یک میلیارد ریال پرداخت می‌کند تا مراکزی با امکانات حداکثری در اختیار افراد جامعه هدف قرار گیرد.


محسنی بندپی به ظرفیت ۵ نفره خانه امن گرگان اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل ظرفیت اندک این گونه مراکز، تلاش برای راه اندازی مراکزی شبه خانواده و ارائه خدمات مناسب به همه افراد حاضر در آن است.


رییس بهزیستی کشور در ادامه به اقدامات در دست اجرای این سازمان اشاره کرد و گفت: ایجاد نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان و همچنین نظام مشارکت اجتماعی دانش آموزان با همکاری ۹ وزارتخانه ازجمله برنامه‌های بهزیستی برای جامعه پذیری بهتر دانش آموزان و آشنایی به موقع آنان با آسیب‌های اجتماعی و راه‌های مقابله با آن است.


محسنی بندپی به قتل آتنا اصلانی کودک هفت ساله اردبیلی نیز اشاره کرد و گفت: آتنا، اولین قربانی خشونت جامعه نبوده و آخرین نفر هم نیست، اما ضرورت دارد برای جلوگیری از بروز حوادث مشابه، آموزش‌های لازم را به کودکان ارائه کنیم.

انتهای پیام/پ

مراسم افتتاح اولین خانه امن گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.