اصفهان؛

توسعه تولید محتوای الکترونیکی از نیازهای اساسی آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امروز دانش‌آموزان با استفاده محتوای الکترونیکی می‌توانند رشد خوبی را داشته باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدحسن قائدی‌ها امروز در همایش تخصصی تولید محتوای الکترونیکی اظهار کرد: همه معادلات در آموزش و پرورش گذشته به هم خورده چرا که در بسیاری از مسیرها از معلم سبقت گرفته‌اند و معلم امروز با وسایل آموزشی دیروز پاسخگوی تدریس نسل آینده نخواهد بود.

وی افزود: امروز کتاب مانند گذشته درسی تنها مرجع نیست، اگر معلم دیر بجنبد، دانش آموزان فرسنگ‌ها از نظر علمی می‌توانند با معلم فاصله بگیرند؛ حرکت سمت الکترونیکی شدن محتوا امروز نیاز اصلی آموزش و پرورش است و اینکه معلم بتواند در این روزهای سخت با دانش‌آموزان ارتباط برقرار کند، بسیار مشکل شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: امروز اهداف سند تحول و برنامه درسی ایجاب می‌کنند که ما تولید محتواهای چند رسانه‌ای داشته باشیم و معلم باید بتواند این محتوا را ایجاد کند چرا که کسی از بیرون این محتواها را تولید نمی‌کند و در غیر این صورت معلمان و آموزش و پرورش از علوم جدید باز خواهد ماند.

وی با بیان اینکه توسعه و تعمیق فرهنگ تولید محتوای الکترونیکی از نیازهای اساسی آموزش و پرورش و مدارس است، تأکید کرد: استان اصفهان امروز 58 هزار فرهنگی حقوق‌بگیر دارد و این معلمان قابلیت این را دارند که وارد عرصه الکترونیک شوند.

قائدی‌ها با اشاره به تولید محتوای الکترونیکی در استان اصفهان ادامه داد: کسب رتبه دوم تعداد آمار شرکت‌کنندگان و کسب اول رتبه اول کشوری در بخش دانش‌آموزان جشنواره تولید محتوای الکترونیکی، کسب سه رتبه اول تا سوم در دانش‌آموزان و 27 رتبه فرهنگیان در استان اصفهان در مسابقات مختلف از جمله افتخارات آموزش و پرورش استان اصفهان در این حوزه است.

وی بیان کرد: باید دست به دست هم دهیم و تولید محتوای الکترونیکی در آموزش و پرورش را در دستور کار خود قرار دهیم چرا که امروز دانش‌آموزان با استفاده از این ابزار می‌توانند رشد خوبی را داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌توانیم تولید محتوای الکترونیکی در آموزش و پرورش را در راستای پیشرفت دانش‌آموزان در پیش گیریم و برای حرکت به سمت الکترونیکی شدن تمام محتوا حرکت کنیم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار