وزیر نیرو :

۶ سد تا پایان امسال در کشور به بهره‌برداری می‌رسد

وزیر نیرو با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۶ سد در کشور آبگیری شده است گفت: تا پایان امسال ۶ سد در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمیدرضا چیت‌چیان در مراسم آبگیری رسمی سد جامیشان با اشاره به اینکه از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تاکنون 34 سد در کشور آبگیری شده و به بهره‌برداری رسیده است اظهار داشت: مجموع آبی که این 34 سد تنظیم و استحصال می‌کنند برابر چهار میلیارد و 459 میلیون مترمکعب است.

چیت‌چیان با بیان اینکه سدسازی نوین آغاز شده است گفت: قبل از انقلاب چهار میلیارد و 69 میلیون مترمکعب آب در کشور تنظیم شده که با تقسیم آن بر 20 سال دوره سدسازی قبل از انقلاب در سال 560 میلیون مترمکعب آب تنظیم شده است.

وی افزود: با این فعالیت از ابتدای انقلاب تا ابتدای دولت یازدهم با مجموع سدهای ساخته شده در مجموع 19 میلیارد و 168 میلیون مترمکعب آب تنظیم شده است که با تقسیم بر سال 57 تا 92 به‌طور متوسط در سال 766 میلیون مترمکعب آب تنظیم می‌شود.

چیت‌چیان گفت: دولت یازدهم در هر سال یک میلیارد و 112 میلیون مترمکعب آب تنظیم کرده و در مقایسه با قبل از انقلاب 2.2 برای آن دوران و 1.5 برابر سال‌های بعد از انقلاب تا قبل از دولت یازدهم بوده است.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه تا پایان امسال 6 سد در کشور به بهره‌برداری می‌رسد عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 16 سد در کشور آبگیری و به بهره‌برداری رسیده است.

چیت‌چیان گفت: از 140 پروژه سدسازی که از ابتدا در دستور کار دولت قرار گرفت 50 مورد کنار گذاشته شد تا منابع صرف مابقی سدها شود و نتیجه بهتر و زودتر حاصل شود و در این دولت اصراری برای ایجاد مداوم سد جدید نبود.

وی با اشاره به اینکه با دو سد امروز در مجموع در این دولت پنج سد در استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسیده است عنوان کرد: در 10 سال اخیر هیچگاه میزان بارندگی کشور به متوسط نرسیده است و اعتباراتی برای این موضوع تخصیص یافت.

چیت‌چیان با بیان اینکه امروز 800 روستا در کشور آبرسانی می‌شوند گفت: تاکنون 3200 میلیارد تومان برای آب استان کرمانشاه هزینه شده است و 1200 میلیارد تومان دیگر تا نیمه نخست سال آینده هزینه می‌شود.

انتهای پیام/س

140 پروژه سدسازی در دستور کار دولت قرار گرفت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.