در نشست خبری مطرح شد؛

جشنواره «ایران من» فرصتی برای هنرنمایی مخاطبان در عرصه رسانه است

نشست اولین جشنواره فرهنگی، هنری مردم و رادیو با نام «ایران من» برگزار شد.

جشنواره «ایران من» زمینه هنرنمایی مخاطبان در عرصه رسانه استبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری نخستین جشنواره فرهنگی، هنری مردم و رادیو با نام «ایران من» با حضور بهنام احمدپور مدیر رادیو ایران روز سه‌شنبه 3 مرداد برگزار شد.

احمدپور مدیر شبکه ایران در خصوص این جشنواره گفت: ما از سال گذشته سعی داشتیم موضوع تعامل با مخاطب را جدی برگزار کنیم. جشنواره «ایران من» با بهره‌گیری از پشتوانه چهار ساله در حوزه برنامه‌سازی و تلاش رسانه‌ای طراحی شده است تا زمینه‌های لازم برای هنرنمایی مخاطبان در عرصه رسانه را فراهم آورد.

وی ادامه داد: یکی از مباحث این جشنواره بحث جایگاه مخاطب در فضای برنامه‌سازی است.  دلیل اصلی موفقیت رسانه‌هایی که به تازگی آمده‌اند، توجه به مخاطب است و به همین دلیل ما باید در همین راستا حرکت کنیم.

وی در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد: جشنواره برنامه‌سازی «ایران من» با هدف شناخت و آشنایی مخاطب با مولفه‌های اقتدار ملی، تبیین مفاهیم اقتصاد مقاومتی و اقتدار ایران، شناسایی نیروهای مستعد در حوزه برنامه‌سازی، ترسیم نگاهی واقع‌بینانه از نیازهای مخاطب ایرانی و تعمیق شناخت مخاطب از رسانه برگزار می‌شود.

 احمدپور افزود: این جشنواره در سه بخش برگزار می‌شود، موضوع بخش اصلی مسابقه، موضوع ایران مقتدر، بخش ویژه آن، اقتصاد مقاومتی و بخش سوم بخش آزاد است.

افتخاری مدیر گروه ورزش و تفریحات رادیو ایران در خصوص قالب‌های این جشنواره عنوان داشت: جشنواره یک برنامه مردمی است و قالب‌های غیررادیویی هم برای آن در نظر گرفته‌ایم. بر خلاف چهار دوره قبل که موضوع محور بود، این جشنواره قالب محور است.

 وی افزود: مخاطبانی که در بخش‌های اصلی و ویژه آمادگی ندارند، می‌توانند آثار خود را به صورت آزاد ارسال کنند.

 افتخاری در خصوص داوری این جشنواره عنوان کرد: داوری در سه بخش انجام می‌شود. مرحله اول انتخاب آثار، مرحله دوم داوری مقدماتی و مرحله سوم داوری نهایی است.

در ادامه احمدپور در خصوص جذب برگزیدگان این جشنواره عنوان داشت: فضا برای جذب برگزیده در سال‌های گذشته در جشنواره‌ها فراهم بود اما در شرایط امروز، سازمان، جذب نیرو دارد به همین دلیل به طور قاطع نمی‌توانیم برگزیدگان را جذب کنیم. از طرفی سازمان، از میان برگزیدگان برنامه‌هایی را خارج از سازمان برای برون سپاری استفاده خواهد کرد.

احمدپور در خصوص برنامه‌های «جمعه ایرانی» و «سلام کوچولو»، اظهار داشت: قرار است خانم وکیلی برای برنامه «سلام کوچولو» طرح جدیدی را ارائه دهد. به نظرم دوره برنامه سلام کوچولو تمام شده است و کودکان چنین برنامه‌ای را گوش نمی‌کنند. در مورد برنامه رادیو ایران بارها توضیح داده شده که موسیقی این برنامه مورد تایید نبوده و دوستان نیز این تغییر را نپذیرفته‌اند و برنامه تعطیل شده است. آقای توکل جزو خانواده رادیو هستند و ما بارها از آنها برای حضور در برنامه‌سازی دعوت کردیم اما قبول نکردند، البته از هنرمندان «جمعه ایرانی» در حال حاضر در برنامه «رادیو جمعه» استفاده می‌شود.

 گودرزی مدیر گروه فرهنگ و ادب رادیو ایران در خصوص برنامه‌ای برای کودکان کار عنوان کرد: قبل از ماه مبارک رمضان با توجه به دغدغه هنرمندان بحث کودکان کار را شروع کرده‌ایم و در برنامه «قرار بی‌قراران» با توجه به فضای معنوی این برنامه با کودکان کار گفتگو داشتیم و قرار است این برنامه ادامه پیدا کند.

 گفتنی است؛ در مجموع 32 جایزه به برگزیدگان جشنواره «ایران من» تعلق می‌گیرد. علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در سایت رسمی جشنواره حداکثر تا تاریخ 15 شهریور 96 ارسال کنند.

آئین اختتامیه جشنواره و تقدیر از اولین دوره جشنواره «ایران من» 13 آذر ماه سال 96 همزمان با ایام فرخنده هفته وحدت برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ افراد شرکت‌کننده می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت رادیو ایران www.radio iran.ir و یا سایت جشنواره مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: سلام ، فرهنگی ، احمد پور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۸ شهريور ۱۳۹۶
تشکر