اردبیل؛

320 هزار قالی باف در کشور تحت پوشش بیمه است

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: 320 هزار قالی باف در کشور تحت پوشش بیمه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حمید کارگر، رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: ۳۲۰ هزار قالی‌باف تحت پوشش بیمه است و این در حالی است که قانون فعلی بیمه قالی‌بافان به صورت سالانه بوده و افزایش جمعیت قالی‌بافان را مدنظر ندارد.

وی با اشاره به فعالیت تعداد کثیری فرش‌باف در سطح کشور اضافه کرد: متأسفانه مشکلاتی از جمله بیمه، تسهیلات بانکی و معافیت‌های مالیاتی مشاهده می‌شود.

رییس مرکز ملی فرش ایران ابراز امیدواری کرد طرح جدیدی که در مجلس در حال تبدیل شدن به قانون است به این خلأ پاسخ گفته و مشکل بیمه قالی‌بافان رفع شود.

کارگر همچنین رفع معافیت مالیاتی را دغدغه فعالان حوزه فرش دانست و گفت: بررسی هایی که از مجلس حاصل شده نشان می‌دهد اکثریت با ابقای معافیت مالیاتی موافق هستند و امید می‌رود این مهم نیز امسال محقق شود.

وی همچنین با اشاره به برنامه دولت برای ایجاد ۲۰ هزار شغل در حوزه فرش اضافه کرد: سهم استان اردبیل در این طرح ۵۶۰ شغل بوده و در عین حال آموزش و تحقیق از الزامات آن است.

کارگر همچنین به ضرورت قائل شدن سهم مطلوبی برای اشتغال بخش روستایی و عشایر شد و گفت: امید می‌رود اعتبار مناسبی در این بخش ابلاغ شود.

وی به پرداخت ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در سه سال اخیر از محل صندوق کارآفرینی امید نیز اشاره و تأکید کرد: وضعیت پرداخت تسهیلات استان‌ها با هدف گره‌گشایی بررسی می‌شود.

 

انتهای پیام/ح

ایجاد 20 هزار فرصت شغلی در حوزه فرش ایران

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.