اردبیل؛

سكونت 19 میلیون نفر در محلات بافت فرسوده سطح کشور

معاون دبیرخانه ستاد باز آفرینی شهری ايران گفت: تعداد 19 میلیون نفر در محلات بافت فرسوده شناسایی شده سطح کشور سكونت داشته و زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، منصور استادی، معاون دبیرخانه ستاد باز آفرینی شهری ايران در اولین جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان مشگین شهر افزود: مهم‌ترین هدف و سياست وزارت راه و شهرسازی در راستای احيای بافت های فرسوده در سطح كشور حمایت از نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهری و بهبود وضعیت زندگی در مناطق محروم است که در این راستا از بافت‌های فرسوده به طور ویژه‌ای حمایت می‌شود.

وی گفت: برخورداری از حداقل امکانات شهری برای مناطق محروم بر اساس اسناد و تکالیفی که بر عهده ستاد بازآفرینی شهری گذاشته موضوعی است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید مورد توجه واقع شود تا بتوانیم در این زمینه شاهد خروجی‌های مناسبی باشیم.

معاون دبیرخانه ستاد باز آفرینی شهری ايران افزود: در حال حاضر 2 هزار و 700 محله به عنوان بافت فرسوده در سطح کشور شناسایی شده که این یک معضل اساسی محسوب می‌شود و نیاز است در این زمینه تصمیمات اساسی اتخاذ شود تا بتوانیم به تمامی اهداف در ارتباط با احیای بافت فرسوده شهری دست یابیم.

استادی بیان کرد: طبق سرشماری نفوس و مسکن سال گذشته در حدود یک میلیون واحد به آمار سال 90 اضافه شده که این موضوع نشان از عدم توجه به مناطق محروم و مورد هدف ستاد بازآفرینی شهری است و باید این موضوع به طور همه‌جانبه مورد توجه واقع شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در 465 شهر در حدود 55 هزار هکتار بافت فرسوده و در 175 شهردر حدود 24 هزار هکتار و در 110 شهر در حدود 61 هزار هکتار بافت فرسوده شهری مشخص شده است که نیاز است در این زمینه مطالعات لازم انجام شود تا بتوانیم در ارتباط با توانمندسازی این حوزه‌ها انجام اقدامات لازم و قابل توجهی را مبنای کار خود قرار دهیم.

 

انتهای پیام/ح

شناسایی بیش از 2 هزار محله به عنوان بافت فرسوده در سطح کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.