گزارشی تکان دهنده از بازار فروش کودکان در عراق

گزارش مطبوعاتی که در روزنامه‌های سوئد منتشر شد، طي ۲۴ ساعت جهان را تکان داد و بحث و جدل‌های فراوانی را در سوئد به‌وجود آورد.

گزارشی تکان دهنده از بازار فروش کودکانبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گزارش مطبوعاتی ۶ صفحه‌ای که در روزنامه‌های سوئد منتشر شد، طي ۲۴ ساعت جهان را تکان داد و بحث و جدل‌های فراوانی را در سوئد به‌وجود آورد.  يک روزنامه‌نگار سوئدی به‌همراه همکارش به بازار بزرگی در مرکز بغداد رفتند تا اين صحنه‌ها را به تصوير بکشند.

"گزارش اين روزنامه‌نگار با تيتر «بازار فروش کودکان و نوجوانان عراقي» موجب شد بسياري از خوانندگان اين گزارش با ديدن تصاوير مربوط به آن به گريه بيفتند.

شبکه فتاه عراق، تصوير دختر چهارساله عراقي با نام زهرا را پخش کرد که مي‌گفت در بازار مرکز بغداد ۵۰۰ دلار فروخته شده است. اين مبلغ حتي با هزينه گل‌هاي مصنوعي که در کنفرانس‌هاي خبري مسئولان عراقي گذاشته مي‌شود، برابري نمي‌کند.

کودکان عراقي در بازارهاي اين کشور فروخته مي‌شوند و زنان عراقي نيز از سر ناچاري به فحشا روی مي‌آورند. آمار رسمي کساني که روزانه در اين کشور کشته مي‌شوند، مشخص نيست. حزب‌هاي سياسي اين کشور هر آنچه در عراق است، به غارت مي‌برند و فقط براي مردم اين کشور مرگ را با عنوان دموکراسي به ارمغان مي‌آورند.

مسئولان سوئدي اعلام کردند، حاضرند کودکان عراقي را که با آنها بدرفتاري شده، بپذيرند و به آنها پناهندگي بدهند. براساس گزارش اين روزنامه‌نگار سوئدي، بازار فروش کودکان عراقي در منطقه الخضراء واقع شده و کسي نمي‌داند اين کودکان به چه کساني فروخته مي‌شوند و سر از کجا درمي‌آورند.

اين گزارش باعث شد زنگ خطري در جهان به صدا دربيايد. ابراهيم جعفري، وزير امورخارجه عراق در حاشيه نشست‌هاي مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورک با ليلي زروقي، نماينده ويژه دبيرکل سازمان ملل در امور کودکان و درگيري‌هاي مسلحانه ديدار کرد.

جعفري در اين ديدار گفت: وزارت‌ امورخارجه عراق تمام تلاش‌هاي خود را در زمينه همکاري با سازمان‌هاي بين‌المللي و نهادهاي وابسته به سازمان ملل براي معرفي و گزارش جنايات تروريستي داعش، تأمين نيازهاي ضروري خانواده‌هاي آواره عراقي و استخدام کودکان انجام مي‌دهد و نيروهاي امنيتي عراق نيز به‌دنبال حفظ جان شهروندان و ايجاد پناهگاه‌هايي امن براي خروجشان از مناطق درگيري هستند. وزير امورخارجه عراق تأکيد کرد: داعش همه‌چيز را نابود مي‌کند و نياز است که جامعه جهاني با اين خطر مقابله کند. عراق به توافقنامه‌هاي بين‌المللي مربوط به حقوق کودکان پايبند است اما تروريسم، اين روزها بسياري از کودکان را به خدمت گرفته و آنها را آموزش مي‌دهد."

منبع: وقایع اتفاقیه

انتهای پیام/

بازار فروش کودکان عراقی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.