نشریه هیل؛

تحقیقات درباره نزدیکان ترامپ، او را روز به روز مستأصل‌تر می‌کند

یک نشریه آمریکایی نوشت تحقیقات گسترده اف‌بی‌آی و کنگره درباره ارتباط نزدیکان ترامپ با مقامات روسیه، او را روز به روز مستأصل‌تر می‌کند.

تحقیقات درباره نزدیکان ترامپ، او را روز به روز مستأصل‌تر می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشریه آمریکایی هیل با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: گسترده‌تر شدن تحقیقات اف‌بی‌آی (پلیس فدرال آمریکا) و کنگره این کشور درباره ارتباط نزدیکان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با مقامات روسیه، او را بیش از پیش مستأصل کرده است.

صبح روز دوشنبه و چند ساعت پیش از آنکه جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد ترامپ، در برابر اعضای کمیته اطلاعاتی سنا حاضر شود و به ادای شهادت بپردازد، رئیس جمهور آمریکا چندین تن از مقامات این کشور را هدف حملات توییتری خود قرار داد.

ترامپ با انتشار چندین پیام توییتری در مدت زمان کوتاهی، حزب دموکرات، چاک شومر (رهبر اقلیت سنا)، هیلاری کلینتون (نامزد شکست خورده حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا) و آدام شیف، عضو دموکرات کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا را هدف لفاظی‌های معمول خود قرار داد. او روز گذشته آدام شیف را فردی «فاسد» خواند که با تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری آمریکا، در تلاش است شکست دموکرات‌ها را در این رقابت‌ها توجیه کند.

ترامپ به این حملات بسنده نکرد و در توییتی دیگر به جف سشنز، دادستان کل آمریکا، نیز تاخت تا جمهوری‌خواهان نیز از حملات او سهمی داشته باشند.

در ادامه مطلب آمده است: ترامپ در همه این توییت‌ها، بر این نکته اصرار دارد که اتهامات درخصوص ارتباط ستاد انتخاباتی‌اش با روس‌ها ناعادلانه است. با وجود این، موج حملات توییتری ترامپ در روزهای اخیر که او خود را از همه طرف‌ها تحت فشار فزاینده می‌بیند، شدت یافته است.

کوشنر قرار است روز سه‌شنبه با اعضای تیم تحقیقاتی مجلس نمایندگان آمریکا دیدار کند. پسر ارشد ترامپ و مدیر پیشین ستاد انتخاباتی او -پال منافورت- نیز برای حضور در جلسه غیرعلنی کمیته قضایی مجلس سنا موافقت کرده‌اند؛ هرچند تاریخ این جلسه هنوز تعیین نشده است.

از سوی دیگر، گزارش رسانه‌ها حاکی از آن است که رابرت مولر درباره سوابق مالی ترامپ تحقیق می‌کند و پیش‌بینی می‌شود او از مؤسساتی از قبیل «دویچه بانک» اسنادی را در این خصوص درخواست کند. این بانک چندملیتی که مرکز آن در شهر فرانکفورت آلمان قرار دارد، مبادلات تجاری زیادی با رئیس جمهور آمریکا -پیش از راهیابی او به کاخ سفید- داشته است.

نگارنده مطلب در ادامه می‌افزاید ترامپ‌ بارها مدعی شده است که تحقیقات درباره ارتباط میان ستاد انتخاباتی‌اش با روس‌ها تنها برای ضربه زدن به او و زیر سؤال بردن پیروزی‌اش در انتخابات نوامبر سال گذشته میلادی صورت می‌گیرد. به نظر می‌رسد کوشنر هم همان رویه ترامپ را در پیش گرفته باشد. او روز گذشته هرگونه تماس با روس‌ها را تکذیب و اعلام کرد هیچ یک از افراد ستاد انتخاباتی ترامپ نیز با روس‌ها در ارتباط نبوده‌اند. داماد و مشاور رئیس جمهور آمریکا افزود: دونالد ترامپ پیام بهتری (برای آمریکایی‌ها) داشت و در رقابت‌های ریاست جمهوری باهوش‌تر عمل کرد و به همین دلیل پیروز انتخابات شد.

اما مشکلات ترامپ تنها به تحقیقات درخصوص ارتباط میان ستاد انتخاباتی او و روس‌ها محدود نمی‌شود. رئیس جمهور آمریکا چند روز پیش در گفتگو با روزنامه نیویورک تایمز اظهار داشت تحقیقات احتمالی مولر درباره سوابق مالی او به منزله عبور از خط قرمزها خواهد بود.

اکنون جامعه سیاسی آمریکا بیم آن را دارد که ترامپ مولر را از سمتش برکنار کند؛ این در حالی است که مقامات کاخ سفید می‌گویند او چنین قصدی ندارد. کارشناسان بسیاری معتقدند در صورتی که ترامپ مولر را اخراج کند، باعث به وجود آمدن بحران جدیدی خواهد شد.

دموکرات‌ها مدعی هستند روسیه با دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا و هک کردن رایانه‌های ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون، نامزد این حزب یاعث پیروزی دونالد ترامپ در این رقابت‌ها شده است. از سوی دیگر، دونالد ترامپ جونیور، پسر ارشد ترامپ، 11 ژوئیه سال جاری میلادی، ایمیلی را منتشر کرد که نشان می داد او ژوئن سال 2016 و در جریان رقابت های انتخاباتی آمریکا، با ناتالیا وسلنیتسکایا، وکیل روس، که اطلاعات محرمانه ای را درباره «هیلاری کلینتون»، نامزد شکست خورده حزب دموکرات در این انتخابات در اختیار داشت، دیدار کرده است. این اطلاعات ظاهراً از سوی دولت روسیه در اختیار ناتالیا وسلنیتسکایا قرار گرفته بود. بر اساس گزارش رسانه های آمریکا، «رینات اخمتشین»، یک مأمور امنیتی شوروی سابق که اکنون در روسیه به کار لابی‌گری برای دولت مشغول است، نیز همراه با ناتالیا وسلنیتسکایا به دیدار دونالد ترامپ جونیور، «جرد کوشنر»، داماد ترامپ، و «پل مانافورت»، مدیر وقت کمپین انتخاباتی ترامپ، رفته بود.

گزارش‌های مربوط به دیدار دونالد ترامپ جونیور و روس ها باعث تقویت گمانه‌زنی‌ها درخصوص دخالت ادعایی مسکو در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا شده است.

 

انتهای پیام/

استیصال ترامپ به سبب تحقیقات از نزدیکانش در پرونده دخالت ادعایی روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار