فرماندار سردشت؛

جدی بودن مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی در سردشت

مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی این شهرستان بسیار جدی است و پیگیری آن با توجه به وضعیت رکود شهرک صنعتی از مهمترین مطالبات مردم شهرستان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ نژاد جهانی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی برگزار شد اظهار داشت: مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی در این شهرستان بسیار جدی است و پیگیری آن با توجه به وضعیت رکود شهرک صنعتی یکی از مهم‌ترین مطالبات شهرستان است.

وی افزود: مشکلات موجود دلایل متعددی دارد که برخی به علت مسائل کلان ملی و بین‌المللی اتفاق افتاده و یکسری هم نتیجه قرائت‌های تفسیری و عملکردهای خرد مسئولان است.

فرماندار سردشت اظهار داشت: پاره‌ای از مشکلات واحد‌های صنعتی و تولیدی مربوط به سیستم بانکی و پرداخت تسهیلات است که چون اختیارات بانک‌ها در شهرستان محدود است باید در سطح استان پیگیری شود.

وی نحوه ارزش گذاری وثیقه‌ها توسط بانک را از دیگر مشکلات سرمایه‌گذاران خواند و گفت: ارزش وثیقه‌های که قبلاَ سرمایه‌گذاران و صنعتگران گرو گذاشتند اگر بروز شود و با قیمت فعلی محاسبه شود بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

جهانی افزود: بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات وثیقه‌های مربوط به محل پروژه را قبول نمی‌کنند و این مورد هم نیاز به پیگیری و اصلاح فرا شهرستانی دارد.

فرماندار سردشت با تاکید بر ارتقای دانش و مهارت سرمایه‌گذاران گفت: نبود مهارت کافی و عدم آشنایی سرمایه‌گذاران با ظرفیت‌های قانونی و فنی یکی دیگر موارد چالشی و مسئله ساز است که در رکود واحدهای تولیدی و صنعتی تاثیر داشته است.

وی در رابطه با قوانین و دستورالعمل‌های سرمایه گذاری بیان داشت: اگر قوانین تفسیر بومی شوند و در شرایطی که می‌توان با مدل بومی ارزش افزوده بیشتری ایجاد کرد تا اندازه‌ای با هدف پویایی اقتصاد منطقه تسهیل‌گری شود.

انتهای پیام/ب

 

مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی سردشت بسیار جدی است.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.