جمالی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تحریم‌های جدید آمریکا در پازل تغییر نظام جمهوری اسلامی تعریف می‌شود

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی گفت: همه تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا در پازل تغییر نظام جمهوری اسلامی تعریف می‌شود.

سمحمدجواد جمالی عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران از سوی آمریکا گفت: این طرح برای تصویب نهایی باید یک بار دیگر به مجلس سنای آمریکا برود.

وی با تأکید بر اینکه تصویب طرح مذکور با اکثریت  آرا در مجلس نمایندگان آمریکا نقض قطعی برجام است، اظهار داشت: متأسفانه آمریکایی‌ها این بار به بهانه فعالیت‌های موشکی طرح تحریم جمهوری اسلامی ایران را تصویب کردند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه در این طرح سپاه پاسداران هم در حوزه تحریم‌ها آورده شده، ادامه داد: آمریکایی‌ها به قرار‌های خود در برجام پایبند نیستند.

جمالی با اشاره به اینکه طبق مفاد برجام قرار بر این بود که برخی از تحریم‌های ضد ایرانی چندین سال به حالت تعلیق دربیاید، تصریح کرد: با مصوبه اخیر کنگره آمریکا، زمان‌بندی‌هایی که برای لغو تحریم‌های ضد ایرانی تعیین شده بود زیر پا گذاشته شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی با اشاره به اینکه طبق گفته ترامپ هیئت حاکم بر آمریکا هیچ‌گونه پایبندی به برجام ندارد، گفت: آنان صرفا به دنبال این هستند که ما را از مواهب صلح آمیز هسته‌ای دور کنند و همچنان بر فشار‌های اقتصادی علیه کشورمان بیفزایند.

وی با اشاره به اظهارات  تیلرسون وزیر امور خارجه آ‌مریکا مبنی بر اینکه آمریکا به دنبال تغییر نظام جمهوری اسلامی است، متذکر شد: همه اقدامات آمریکایی‌ها و تحریم‌های ضد ایرانی‌شان در پازل تغییر نظام جمهوری اسلامی تعریف می‌شود.

جمالی با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی همه گروه‌های سیاسی، حاکمیت، دولت و مجلس باید یکصدا در مقابل عهدشکنی‌های آمریکا موضع‌گیری صریح، شفاف و مدبرانه داشته باشند، خاطر نشان کرد: این موضوع مربوط به منافع ملی ایران است و موافقان و مخالفان اولیه برجام در شرایط فعلی باید دست از سرزنش هم بردارند و همدل و همزبان در مقابله با این تحریمی که به عنوان مادر تحریم‌ها لقب گرفته، بایستند.

انتهای پیام/

تصویب تحریم‌های جدید ضدایرانی نقض قطعی برجام است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
آمریکا با نقض برجام حیانت خود رو به جهانیان ثابت کرد
آخرین اخبار