زندگی نامه شهید حسینی طباطبایی/ توصیف خواندنی یک برادر از دلاوری‌های برادر شهیدش

شهید طباطبایی تلاش های فراوانی برای وحدت شیعه و سنی کرد و نقش مهمی در فرار مبارزان متعهد داشت.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛شهید حجت الاسلام سید محمد تقی حسینی طباطبایی سال 1307 در زابل به دنیا آمد، پس از تحصیلات ابتدایی به قم و نجف اشرف مشرف شد و از محضر علمای بزرگ بهره گرفت.شهید طباطبایی پس از طی مدارج علمی حوزوی به زابل بازگشت و اداره مدرسه علمیه و امامت جماعت مسجد آنجا را پذیرفت، از صفات بارز اخلاقی ایشان ایثارگری، تواضع، قاطعیت، امانت، زندگی ساده و طلبگی و ایمان و اخلاص بود.


شهید طباطبایی تلاش های فراوانی برای وحدت شیعه و سنی کرد و نقش مهمی در فرار مبارزان متعهد داشت، بارها ساواک به ضرب و شتم و اهانت نسبت به ایشان پرداخت و به تهران احضارش کرد.شهید طباطبایی در پیروزی انقلاب و هدایت مردم زابل نقش ویژه ای داشت و پس از پیروزی به نمایندگی از مردم این شهرستان به مجلس شورای اسلامی راه یافت و در آنجا یکی از ائمه جماعت مجلس بود.

حجت الاسلام سيد «صادق حسيني طباطبايی» برادر شهيد محمد تقي طباطبايی از وی به عنوان قهرمان ملی شرق ایران یاد می کند و در ابعاد شخصیتی و تلاش این شهید والامقام از خاطرات خود چنین بیان می کند: «با اوج گيری مبارزات مردمی و گسترش نهضت امام خمينی (ره) شهيد طباطبايی ضمن همراهی مردم منطقه سخنرانی و بيانيه های امام راحل(ره) را که به وسيله تلفن به وی مخابره می کردند ضبط و با همکاری جمعی از مبارزان در ميان مردم منتشر می کرد.

ساعت 30 : 20 روز یکشنبه 7 تیر 1360 تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، هیأت دولت و تعدادی از دیگر مسوولان به تدریج به سالن اجتماعات دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران واقع در سرچشمه ی تهران وارد شدند.

 

 

 

زندگی نامه شهید حسینی طباطبایی/ توصیف خواندنی یک برادر از دلاوری‌های برادر شهیدش

نوای ملکوتی قرآن کریم در فضای سالن طنین انداخته بود و صالحان را بشارت تحقق وعده ی الهی می داد.

 

پس از پایان قرائت قرآن کریم و اعلام برنامه، آیت الله بهشتی سخنان خود را آغاز کرد، بحث درباره تورم بود همچنین عده ای از اعضا خواسته بودند که راجع به انتخابات ریاست جمهوری نیز صحبت شود.

 

دکتر بهشتی سخنانش را با این جملات آغاز کرد: ما بار دیگر نباید اجازه دهیم استعمارگران برای ما مهره سازی کنند و سرنوشت مردم ما را به بازی بگیرند. تلاش کنیم کسانی را که متعهد به مکتب هستند و سرنوشت مردم را به بازی نمی گیرند، انتخاب شوند...

بناگاه انفجاری قوی و نوری خیره کننده همراه با صدایی مهیب برخاست، زمین تکان سختی خورد و دیوارها به شدّت لرزید، در کمتر از ثانیه ای سالن محل جلسه به تلی از خاک تبدیل شد، بیش از هفتاد تن از بهترین عزیزان انقلاب، زیر خروارها خاک مدفون شدند و روح فرزندان رشید اسلام و معلمان بزرگ شهادت و ایثار در ملکوت اعلی به پرواز درآمد.

همگان ذکر خدا بر لب به سوی وعده گاه الهی رهسپار شدند و بدین ترتیب جنایتی که تاریخ بشری شبیه بدان را کمتر در صفحات خود ثبت کرده و به یاد ندارد به وقوع پیوست.


انتهای پیام/

بیوگرافی شهید حسینی طباطبایی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.