فضاپیمای جدید سایوز روز جمعه به فضا پرتاب می‌شود

بالگردهای نظامی روسیه برای انجام عملیات امداد و نجات همزمان با پرتاب فضاپیمای سایوز MS-05 در قزاقستان و سیبری مستقر شدند.

استقرار جنگنده‌های روسی در سیبری و قزاقستان همزمان با پرتاب سفینه‌ی فضایی Soyuz MS-05به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «یاروسلاو روشوپکین» سخنگوی منطقه‌ نظامی مرکزی روسیه چهارشنبه اعلام کرد بالگردهای نظامی روسی برای اطمینان از پرتاب فضاپیمای سایوز MS-05 که روز جمعه انجام می‌شود در فرودگاه‌های سیبری و قزاقستان مستقر شدند.

این مقام روسی گفت: «بالگردهای وزارت دفاع روسیه برای انجام عملیات امداد و نجات و پشتیبانی از پرتاب فضاپیمای سرنشین‌دار سایوز MS-05 به قراغندی، بایکونور، گورنو-آلتایسک و کانسک اعزام شدند. این فضاپیما در 28 ژوئیه و در ساعت 18.42 به وقت مسکو به فضا پرتاب می‌شود».

روشوپکین افزود 125 نظامی، 6 بالگرد Mi-8، 3 هواپیمای An-26 و An-12 و 10 خودروی بیابانگرد در عملیات پرتاپ این فضاپیما به کار گرفته می‌شوند. فضاپیمای مذکور در 28 ژوئیه به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) پرتاب می‌شود.

«سرگئی ریازانسکی» فضانورد روسی، «پائولو ای. نسپولی» فضانورد آژانس فضایی اروپا و «رونالدوف برسنیک» فضانورد ناسا سرنشینان این فضاپیما هستند. خدمه این پرواز قرار است 139 روز در مدار زمین بمانند. در حال حاضر فضانوردان ماموریت اکتشاف 52 در ایستگاه فضایی بین المللی هستند و در ماه سپتامبر به زمین باز می‌گردند.

در حال حاضر سایوز (Soyuz) تنها فضاپیمای مناسب برای اعزام افراد به فضا است.

انتهای پیام/

پرتاب فضاپیمای جدید سایوز به فضا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار