دیپلمات سابق ایران در افغانستان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مردم افغانستان باید داعش را در خطوط مرزی منزوی کنند

دیپلمات سابق ایران در افغانستان گفت: با وجود تمام بحران‌ها در صحنه داخلی افغانستان این مردم هستند که باید داعش را در خطوط مرزی منزوی کنند و خط بطلانی بر وعده‌هایی پوشالی آمریکا بکشند.

مردم افغانستان باید داعش را در خطوط مرزی منزوی کنندفداحسین مالکی دیپلمات سابق ایران در افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون شدت‌گیری حملات تروریستی در افغانستان اظهار داشت: تغییر در تحولات منطقه غرب آسیا تأثیرات زیادی در افغانستان داشته و حضور گروهک تروریستی تکفیری داعش را در صحنه این کشور پررنگ‌تر کرده است.

وی با اشاره به اینکه از سوی دیگر آمریکایی‌ها نیز سخنانی را درباره تغییر استراتژیشان در افغانستان مطرح کرده‌اند، تصریح کرد: پیشروی طالبان در بعضی مناطق افغانستان نیز باعث نگرانی شده است که البته اقدامات ارتش افغانستان برای آزادسازی شهرها و مناطق تحت تصرف طالبان آن هم بدون حمایت مجامع بین المللی، خصوصا آمریکا و ناتو که به بهانه ایجاد صلح و ثبات در آنجا حضور دارند؛ موثر بوده است.

این دیپلمات سابق ایران اضافه کرد: طالبان اعلام کرده نمی‌تواند حضور و به دست گرفتن ابتکار عمل داعش رانده شده از سوریه و عراق را در افغانستان تحمل کند.

مالکی بیان کرد: با وجود تمام بحران‌ها در صحنه داخلی افغانستان این مردم هستند که باید هم از پیشروی‌های طالبان جلوگیری کنند و هم داعش را در همان خطوط مرزی منزوی کنند تا بتوانند خط بطلانی بر وعده‌هایی پوشالی آمریکا بکشند.

این دیپلمات سابق ایران در افغانستان با بیان اینکه بهترین حرکت در صحنه‌ کنونی سیاسی افغانستان احیای مجدد شورای عالی صلح با حضور دولت وحدت ملی، شخصیت‌ها و  گروه‌های جهادی‌های پرسابقه است، گفت: گفتگو بهترین و کارآمدترین راه بازگرداندن ثبات و امنیت در افغانستان است مشروط بر اینکه آمریکایی‌ها در جریان این گفتگوها شیطنت نکنند.

مالکی تاکید کرد: اگر افغانستان با همین روندی که شورای عالی صلح پیش گرفته است، حرکت کند می‌توان در آینده شاهد ثبات این کشور توسط مجامع افغان-افغان بود. اما اگر غیر از این باشد قطعا ناامنی های زیادی در آینده‌ افغانستان وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/

 استراتژی جدید آمریکا در افغانستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار