صدور مجوز احداث 10هزار مگاوات نیروگاه در خوزستان

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خوزستان از صدور مجوز احداث 10 هزار مگاوات نیروگاه در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمود دشت بزرگ، مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: استان خوزستان در صنعت برق در بسیاری از موارد از جمله تاسیس نیروگاه برق آبی و حرارتی در کشور اول بوده و اولین نیروگاه آبی بزرگ و خطوط فشار قوی 230 کیلوولت و پست های برق GIS در کشور در خوزستان ایجاد شد.

وی بیان داشت: سال های گذشته پیک مصرف بار در فصل بهار را نداشته ایم و این در حالی است که در خرداد ماه سال جاری 15 بار از پیک مصرف عبور کردیم.

دشت بزرگ اذعان کرد: با بروز پدیده گرد و خاک بهمن ماه سال گذشته صنعت برق به زانو درآمد که طی عملیاتی تعداد 33 پست انتقال برق و 67 پست فوق توزیع را در برنامه شست و شو قراردادیم.

مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان افزود: در سال گذشته 79 روز دمای 47 درجه و 43 روز دمای 49 درجه داشته ایم و این در حالی است که در سال جاری 48 بار دمای 47 درجه را از اول خرداد تجربه کردیم.

وی اظهار داشت: برای خوزستان مصرف برق 8 هزار و 629 مگاوات را در سال جاری پیش بینی کرده ایم که فشار بالایی را به تجهیزات برق وارد می کند.

محمود دشت بزرگ تصریح کرد: یک هزار و 620 مگاوات از سال 93 تاکنون به ظرفیت نیروگاهی استان افزوده شده که این افزایش در سال گذشته حدود 800 مگاوات می باشد.

وی اذعان داشت: میزان برق مصرفی اهواز 3 هزار و 65 مگاوات است که چند برابر برخی استان ها است.

این مقام مسئول کاهش ساعت اداری را از جمله راهکارهای مدیریت مصرف عنوان و اظهار کرد: پیک مصرف از ساعت 13 تا 17 می باشد که برای مدیریت بارمصرفی برق با کاهش ساعت کاری ادارات به ساعت 13 مصرف برق اهواز را مدیریت کرده ایم.

دشت بزرگ گفت:16 پست GIS با اعتباری بالغ بر 39 هزارو 8میلیارد ریال برای استان خوزستان مصوب شده است.

وی از افزایش بیش از 2 هزار و 500 مگاوات تا سال 98 خبر داد و بیان داشت: پیش بینی شئه است یک هزار و 100 کیلومتر در 3 سال آینده به طول شبکه برق استان افزوده شود که اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان برای آن پیش بینی شئه است.

 

انتهای پیام/گ

 

افتتاح نیروگاه برق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.