کارخانه «روغن نباتی جهان» تعطیل شد

سریال ناتمام کارخانه روغن نباتی جهان این بار به دلیل توقیف اموال کارخانه توسط تعدادی از کارگران اخراجی کابوس بیکاری را به واقعیت تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ پس از تعدیل نیروی سال قبل تقریبا ۱۳۵ نفر در کارخانه مشغول بودند که در نتیجه استعفای چند نفر دیگر در نهایت ۱۲۵ نفر در کارخانه مشغول به فعالیت بودند که پس از تعطیلی در حال حاضر فقط پنج یا ۶ نفر به عنوان نگهبان آن هم برای نگهداری از اموال مشغول به فعالیت هستند.

به گفتاه یک منبع آگاه حدود ۱۶۰ تن از روغن کارخانه توسط کارگران توقیف شده است.

این کارخانه که روزی با ۶۰۰ کارگر چرخ تولید روغن نباتی را به گردش درمی‌آورد با تعطیلی و تعدیل نیرو‌های مکرر به کمتر از ۱۵۰ کارگر رسیده بود و با ظرفیتی محدود به تولید می‌پرداخت.

کارخانه «روغن نباتی جهان» تعطیل شد

تعدادی از کارگران روغن نباتی جهان که در آذر ماه سال گذشته از کارخانه اخراج شده بودند برای گرفتن حق و حقوق خود از سنوات گرفته تا حق بیمه راه به سوی مراجع قضایی در پیش گرفتند و با اخذ حکم توقیف اموال، دست به خارج کردن مقادیری روغن از این کارخانه زدند.

مسئولان این کارخانه نیز با تعطیل کردن کارخانه باز هم کابوس بیکاری کارگران را به واقعیت تبدیل کرد تا اندک نیرو‌های باقی‌مانده نیز خانه‌نشین شوند.

ناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در مورد تعطیلی کارخانه روغن نباتی جهان  گفت: بعد از ظهر امروز استانداری برای بررسی وضعیت این کارخانه تشکیل جلسه می‌دهد و نتیجه قطعی برای تعیین تکلیف آن از طریق مسئولان استانداری اعلام می‌شود.

وی دلیل تعطیلی این بار کارخانه را توقیف اموال توسط ۲۶ کارگر سابق این کارخانه عنوان کرد و افزود: البته این کارخانه به طور معمول بعد از یک دوره کاری نزدیک به یک هفته تعطیل می‌شد، اما این بار به دلیل مشکل به وجود آمده تعطیلی آن به بیش از ۱۰ روز به درازا کشید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را برای بازگشایی کارخانه روغن جهان انجام می‌دهیم، تصریح کرد: مواد اولیه در این کارخانه موجود است و تلاش می‌کنیم تا به چرخه تولید بازگردد.

وی با بیان اینکه ضعف‌های مدیریتی نیز در تعطیلی‌های این کارخانه دخیل است، ابراز کرد: در وزارتخانه نیز موضوع این کارخانه بررسی شده و در استان زنجان برای آغاز به کار دوباره آن جلسه‌ای تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/پ

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۶:۰۵ ۰۵ مرداد ۱۳۹۶
دلیلش معلومه تا زمانی که افراد کاردان و کارشناس سر کار نباشند همین جوری کارخونه ها یکی پس از دیگری تعطیل خواهند شد برید صورتهای مالی رو نگاه کنید فقط یک نتیجه خواهید گرفت با اوضاع اسفبار شرکت ها که زیانده هستن ببینید با چه رو و قانونی هیات مدیره ها پاداش بر می دارن کسی هم نیست بگه آخه چه گلی سر شرکت و سهامداران زدید که حق جلسه و پاداش های آن چنانی تصویب میکنید کسی هم نیست زیرو روش و بکشه بیرون بله تنها چیزی که در صلاحیت مدیران و هیات مدیره ها در نظر نمی گیرن توانایی کاردانی و خدمت به مملکت و مردمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
دلیل علی برکت الله
چرا علی برکت الله
چگونه علی برکت الله
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۲:۱۸ ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
چی داره میشه
Iran (Islamic Republic of)
نصیر
۱۵:۰۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
خداکمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۴:۴۲ ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
روغن نباتی جامد بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
چراا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
دلیلش چی بوده؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۷:۰۲ ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
فک کنم //چون روغن جامد ضرر داره