روستا مطرح کرد

بهسازی ۲۷۰ منطقه حاشیه نشین طی اجرای برنامه ششم/تغییر رویکرد فعالیت‌های بهسازی از حالت جزیره‌ای به مجمع الجزایری

عضو هیئت مدیره شرکت عمران وبهسازی شهری ایران گفت: نگاه ما نباید به این سمت برود که خدماتی یک سویه به مردم ارائه کنیم و در همین جهت باید در تعریف پروژه‌های خود در محلات مختلف با یکدیگر هماهنگی کامل داشته باشیم.

بهسازی ۲۷۰ منطقه حاشیه نشین طی اجرای برنامه ششم/تغییر رویکرد فعالیت‌ها از حالت جزیره‌ای به مجمع الجزایریبه گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در راستای تحقق تفاهم نامه فی مابین شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری (دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار) و سازمان بسیج سازندگی کشور و همچنین مصوبه کارگروه مشترک همکاری (کارگروه اجرایی توانمندسازی)، دومین همایش همایش مجازی مدیران کل ادارات راه و شهرسازی و مسئولین سپاه استان‌ها به منظور هماهنگی و هم افزایی در اجرای مفاد تفاهم نامه و تشریح اقدامات مشترک در محلات هدف بهسازی، نوسازی و توانمندسازی، با حضور مسئولان برگزار شد.


در ادامه این برنامه مجید روستاعضو هیات مدیره شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری با اشاره به الزام قانون برنامه ششم در جهت بهسازی سالانه ۲۷۰ منطقه حاشیه‌نشین برای بهبود شاخص‌های اجتماعی، افزود: ما نزدیک به ۱۴۴ منطقه مشترک را با سازمان بسیج سازندگی انتخاب کرده وحدود ۱۲۰۰ پروژه را در این مناطق تعریف کرده ایم


وی با تاکید بر اینکه بحث ما در تعامل مشترک، استفاده از ظرفیت‌های بسیج است، اظهار داشت: رویکرد غالب ما در زمینه سکونتگاه‌های غیررسمی نگاهی اجتماعی و فرهنگی است به گونه‌ای که بتوانیم برای بهسازی این مناطق از ظرفیت‌های خود مردم استفاده کنیم.


روستا با اشاره به اینکه تجربه نشان داده هر زمان از ظرفیت‌های خود مردم استفاده کردیم، نتایج بهتری را در مشارکت‌های اجتماعی شاهد بودیم گفت: ما در چارچوب همکاری مشترک به دنبال تقسیم سهم، نبوده بلکه به دنبال تقسیم نقش هستیم.


وی با بیان اینکه ما باید از کار کردن به صورت جزیره‌ای، به نقطه فکر کردن به صورت مجمع‌الجزایر برسیم افزود: نگاه ما نباید به این سمت برود که خدماتی یک سویه به مردم ارائه کنیم و در همین جهت باید در تعریف پروژه‌های خود در محلات مختلف با یکدیگر هماهنگی کامل داشته باشیم.


روستا تصریح کرد:، چون هدف ما اجرای یک برنامه مشترک در راستای رسیدن به هدفی مشترک است. بایستی در کار‌ها همواره مردم محور بوده و کرامت ساکنان حفظ شود، پیشنهاد می‌شود بجای واژه محلات آلوده از واژه محلات هدف بهسازی، نوسازی و توانمندسازی استفاده شود.


عضو هیئت مدیره شرکت عمران وبهسازی شهری ایران اظهار داشت: پایگاه‌های بسیج در مساجد مهمترین مکان‌هایی هستند که می‌توان در محلات هدف کار مستمر و ترویجی خوبی انجام داد.بایستی منابع موجود را ساماندهی و از ظرفیت گروه‌های جهادی باید استفاده بهینه شود.

وی توضیح داد: در مرحله ابتدایی این طرح ۱۷ استان به عنوان اولویت اول انتخاب شدند که با توجه به شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی در این استان‌ها، در اولویت اجرایی طرح‌ها قرار خواهند گرفت.عضو هیئت مدیره شرکت عمران تاکید کرد: اجرای پروژه‌های کوچک و متعدد براساس اولویت‌ها و نیاز‌های مردم در ابعادکالبدی (بهسازی محیط، خدمات روبنایی و زیربنایی)، برنامه‌های اقتصادی و اجتماعی ضرورت توجه به نهاد سازی محلی و مردمی، توجه به اولویت برنامه‌های مصوب بازآفرینی شهری جهت هرگونه اقدام اجرایی و عملیاتی الزامی عنوان نمودند.

انتهای پیام/

انعقاد تفاهم نامه بین شرکت عمران وبهسازی شهری ایران با بسیج سازندگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار