در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان بررسی شد؛

تاسیس مرکز تجارت جهانی ترکیه به نفع تولید داخل تمام می شود؟

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی گفت:به دلیل ضعف بخش خصوصی وکوتاهی مسئولان مربوط به حوزه تجارت همیشه روابطمان به نفع ترک‌ها تمام شده است.

حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت:در طول سال های گذشته تفاهم نامه های زیادی بین ما وکشور ترکیه بسته شده است که بر مبنای آن یک سری تسهیلات به آنها داده ایم ودر قبال آن تسهیلاتی دریافت کرده ایم.

وی در ادامه افزود:اما معمولا ما نتوانسته ایم از این تسهیلات به نفع خود بهره ببریم و به دلیل ضعف بخش خصوصی وکوتاهی مسئولان مربوط به حوزه تجارت شاهدیم که این قراردادها همیشه یکطرفه و به نفع طرف ترک تمام شده است.

گرمابی همچنین در پاسخ به این مطلب که تولیدکنندگان ما توان رقابت و حضور در بازار ترکیه را ندارند، تصریح کرد:اگر قرار باشد که فقط بگوییم توان رقابتی در بازارهای خارجی را نداریم ،بمعنای عقب گرد است.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:درست است که در حوزه هایی مانند پوشاک نمی توانیم با ترک ها رقابت کنیم اما در بخش هایی چون صنایع دستی ،زعفران ویا خشکبار می توانیم حضور ثابت وموفقی در بازار ترکیه داشته باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که تاسیس مرکز تجارت جهانی ترکیه در تهران را به نفع ما می دانید یا به ضرر تولید ملی،گفت:من این موضوع را سیاه یا سفید تعبیر نمی کنم بلکه با توجه به شرایط و استفاده ما از فرصت ها،این حرکت می تواند به ضرر یا به سود ما باشد.

انتهای پیام/

مرکز تجارت جهانی ترکیه،آری یا نه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار