غذاهایی که شما را پیرتر از سن‌تان نشان می‌دهند

برای حفظ سلامتی و جوانی پوست و اندام خوب نیازی نیست که پول زیادی صرف کنید، کافیست که از خوردن بعضی مواد غذایی خاص پرھیز کنید

غذاهایی که شما را پیرتر از سن‌تان نشان می‌دهندبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  برای حفظ سلامتی و جوانی پوست و اندام خوب نیازی نیست که پول زیادی صرف کنید. کافیست که از خوردن بعضی مواد غذایی خاص پرهیز کنید تا با علائم پیری که بسیاری از آنها از درون بدن شروع و به ظاهر و بیرون بدن ختم می شوند، مبارزه کنید.

دکتر آریل استاد، عضو آکادمی پوست آمریکا، می‌گوید: “هر آن‌چه می ‌خورید بر پوست ‌تان تاثیر می ‌گذارد؛ خوب یا بد.‌ با این‌ که کمی زیاده‌ روی در خوردن خوراکی‌ های مضر نمی ‌تواند یک شبه پیرتان کند، عادت به رژیم غذایی نامناسب می ‌تواند به فرآیند پیر شدن پوست ‌تان شتاب دهد.

شکر: دلایل متعددی وجود دارند که باعث می شوند رژیم غذایی مملو از شکر، شما را پیرتر نشان دهد. وقتی که قند اضافی وارد بدن می شود، به کلاژن های پوست وصل شده و آن را سفت و غیر قابل انعطاف نشان می دهد. از دست رفتن حالت ارتجاعی پوست جوان باعث ایجاد چروک های عمیق در آن شده و پوست را پیرتر نشان می دهد.

نمک: نمک باعث کم شدن آب بدن می شود. در این حالت، شما دچار احساس خستگی می شوید و در نتیجه، ظاهر شما نیز خسته به نظر می رسد. به علاوه، نمک زیاد به بروز بیماری های کلیوی و بالا رفتن فشار خون، کمک می کند و با متابولیسم استخوان، تداخل پیدا می کند.

چربی های ترانس: ھمانند شکر، چربی های ترانس اضافی نیز پوست را سفت و غیر قابل انعطاف می کنند. این چربی ها سرخرگ ها و رگ های خونی کوچک را مسدود و سفت می کنند و در نتیجه، پوست، پیر به نظر پیر می رسد.

خوراکی های  شیرین: شکر موجود در خوراکی ھاهای شیرین، باعث بروز التهاب در بدن شده و پوست را چروکیده و پیر نشان می دهد.

شیرین کننده های مصنوعی: شیرین کننده های مصنوعی مثل آسپارتام با بروز سردرد و دردهای مفاصل در ارتباط هستند و می توانند اشتیاق شما را برای خوردن شیرینی جات، افزایش دهند.

نوشیدنی های گازدار: نوشیدنی های گازدار به این دلیل که حاوی مقدار زیادی شکر هستند، باعث از دست رفتن آب بدن می شوند. این امر باعث خستگی بدن و خسته به نظر رسیدن صورت می شود. به جای نوشیدنی های گازدار از آب استفاده کنید. سعی کنید که روزانه هشت لیوان آب بنوشید.

نوشیدنی های انرژی زا: این گونه نوشیدنی ها هشت برابر بیشتر از نوشیدنی های گازدار باعث تخریب مینای دندان می شوند و در نتیجه، دندان ها زرد و غیر سالم به نظر می رسند.

کربوهیدرات ها: مصرف بیش از حد کربوهیدرات ها می تواند به تخریب کلاژن و فیبر موجود در پوست منجر شود.

غذاها ی سرخ شده: غذاهای سرخ شده باعث از بین رفتن کلاژن پوست می شوند و پوست را چروکیده و خسته نشان می دهند.

منبع:میزان

انتهای پیام/

رژیم غذایی مملو از شکر شما را پیرتر نشان دهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدجواد
۱۲:۰۳ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
سلام اگرݟذای سرخ شده نخوریم بای نه قیمه نه فلافل نه سمبوسه ونه پفک هندی و. .ــــــــــــــــــــبخوریم بایدخورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۶ مرداد ۱۳۹۶
خب یدفه بگو هیچی نخوریم دیگه . چه بخوریم چه نخوریم پیر میشیم حالا چه زود چه دیر ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۹ ۰۶ مرداد ۱۳۹۶
جوونی به چه دردمون میخوره اگه اینارو نخوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۰۵ مرداد ۱۳۹۶
هر چی چیز خوشمزست که بوه واسه ما اخه چرااااااا
آخرین اخبار