قوانلو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

بازسازی معدن زمستان یورت یک ماه دیگر زمان می برد

رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت گلستان گفت: تا کنون ۲۰۰ نفر از کارگران معدن زمستان یورت به سرکار خود بازگشته و تا یک ماه آینده با اتمام پروژه بازسازی تمام کارگران در این معدن مشغول به کار خواهند شد.

حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گلستان در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: معدن زمستان یورت در حال بازسازی و تقویت سیستم تهویه به سر می برد.

وی در ادامه با اشاره به تخریب یکی از چهار تونل موازی در حادثه انفجار، افزود: در یک ماه تعطیلی که بعد از آن حادثه گذشت، بسیاری از تونل ها ریزش کرده و الان در حال تقویت استحکام داخل تونل ها هستیم.

قوانلو با بیان این موضوع که کارگران بیکار معدن، بیمه بیکاری در این چندماه گرفته اند، تصریح کرد: تا کنون 200 نفر از کارگران معدن زمستان یورت به سرکار خود بازگشته و تا یک ماه آینده با اتمام پروژه بازسازی تمام کارگران در این معدن مشغول به کار خواهند شد.

رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت گلستان اذعان داشت: 43 نفر جان خود را در حادثه معدن از دست دادند که پیمانکار باید بجای آنها نیروی جدید استخدام کند و در صورتیکه منابع طبیعی موافقت کند یک تونل جدید در معدن زمستان یورت احداث خواهیم کرد که 100 نفر نیروی جدید در آنجا مشغول به کار می شوند.

وی در پایان یادآور شد: سیستم تهویه معدن که در گذشته با روش طبیعی کار می کرد، در حال مجهز شدن به سیستم های تهویه الکترونیکی است و در پایان پروژه بازسازی، بازرسان اداره کار و سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان مجوز شروع به کار مجدد معدن زمستان یورت را صادر می کنند.

انتهای پیام/

معدن زمستان یورت در حال بازسازی و تقویت سیستم تهویه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار