آقازاده مسرور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

نظام سلامت باید از منابع پایدار برخوردار باشد/ضرورت وجود بیمه‌ای واحد در کشور

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: متولی واحد در حوزه بهداشت باید منابع مالی پایدار و حساب شده‌ای داشته باشد.

ضرورت برخورداری نظام سلامت از منابع پایدارعباس آقازاده مسرور رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با تاکید بر اینکه پزشک خانواده و نظام ارجاع باید به عنوان ساختار اصلی نظام سلامت استمرار پیدا کند؛ اظهار کرد: دولت‌های متعددی در اجرای برنامه‌های توسعه پنج ساله در این زمینه موفق نبوده و اقدامات نصفه و نیمه‌ای انجام می‌شد؛ برای موفقیت باید به صورت دراز مدت برنامه‌ها اجرا تا درصد موفقیت افزایش یابد.

وی گفت: متولی واحد در حوزه بهداشت باید منابع مالی پایدار و حساب شده‌ای داشته باشد،زیرا اگر این منابع تحت کنترل و اختیار متولی واحدی نباشد پشتیبانی خوبی از آن صورت نمی‌گیرد.

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه جمعیت کشور رو به سالمندی بوده و طول عمر افزایش یافته است، تصریح کرد: در ۳۰ سال آینده جمعیت کشور سالمند می شود و بروز بیماری‌های غیر واگیر مانند بیماری‌های قلبی و دیابت خطر بزرگی است که مردم را به شدت تهدید می‌کند.

به گفته آقازاده  زمانی که یک نفر هزینه‌ای کرده و از پزشکان کار بکشد و به نفع بهداشت مردم در طرح تحول سلامت در بیمارستان‌ها مشغول به ویزیت بیمار‌ها شود، اما در زمان پرداخت حقوق؛ سازمان دیگر پولش را به دلیل نداشتن منابع مالی و بودجه ندهد این مساله سبب بروز تاخیر در پرداخت مطالبه جامعه پزشکان در کشور می‌شود.

وی عنوان کرد: در سال ۷۰ بحث راه اندازی صندوق بیمه مطرح و در این زمان ضرورت ایجاد چنین ارگانی کاملا مشخص است.

آقازاده مسرور افزود: ضریب کارانه پرسنل بیمارستان‌ها نیز به دلیل ندادن هزینه بیمه‌ها به بیمارستان‌ها به تاخیر می‌افتد به طوریکه از آذر ماه ۹۵ مطالبات جامعه پزشکان به دلیل کمبود منابع مالی پرداخت نشده که در نهایت با چند ماه تاخیر با کاهش درصدی تحت عنوان نداشتن بودجه به ارائه‌کنندگان خدمات بهداشتی داده می‌شود.

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه برخی پزشکان به صورت تمام بخش در بیمارستان مشغول به خدمت بوده و مطبی ندارند، ادامه داد: پزشکان تمام وقت در بیمارستان با ویزیت یک بیمار چند ماه بعد حقوق خود را دریافت می‌کنند که این مساله از انگیزه‌های خدمتی می‌کاهد و داشتن یک بیمه واحد در کل کشور منجر به اجرای عدالت و رسیدن به هدف عالی می‌شود.

انتهای پیام /

اما و اگرهای پرداخت کارانه پرسنل بیمارستان ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
راه نجات
۱۴:۵۱ ۰۵ مرداد ۱۳۹۶
راه نجات این است که ،وزارت بهداشت ،اذهان را منحرف نکند و قبول کند که تعرفه رادیولوژی را که در سال۹۴ ۵برابر گران کرد را کاهش دهد.علت ورشکستگی بیمه ها پول نجومی هست که بابت کارانه،به رادیولوژیستها پرداخت میشود‌،وزارت بهداشت هر چیزی را علت شکست طرح تحول میداند.بجز دستکاری تعرفه سونوگرافی و رادیولوژی !
آخرین اخبار