ساری،

انجام نمونه برداری برای تشخیص بیماری تالاسمی ماژور جنینی

نمونه برداری از پرزهای کوریونی برای تشخیص بیماری تالاسمی ماژور جنینی در بیمارستان روحانی بابل انجام می شود.

دکتر زینب پهلوان متخصص زنان و زایمان بیمارستان آیت الله روحانی بابل در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: برای اولین بار در بابل در یک مرکز دولتی، نمونه برداری از پرز‌های کوریونی جهت تشخیص بیماری تالاسمی ماژور جنینی در  بیمارستان روحانی انجام شد.

وی افزود: نمونه برداری از پرز‌های کوریونی آزمایشی است که برای شناسایی اختلالات ژنتیکی در اوایل بارداری انجام می‌شود و در آن  از قسمتی از بافت جفت نمونه برداری می‌شود و، چون از نظر ژنتیکی جفت همانند بافت جنین است، می‌تواند اختلالات کروموزومی یا ژنتیک جنین را نشان دهد.

متخصص زنان و زایمان بیمارستان آیت الله روحانی بابل گفت: نمونه برداری معمولا بین هفته ۱۰ تا ۱۳ حاملگی انجام می‌شود وبا توجه به اینکه در این روش یک نمونه‌ی کوچک از پرز‌های جفتی جنین گرفته می‌شود و از مایع امنیونتیک دور جنین گرفته نمی‌شود، یک روش متفاوت از آمنیوسنتز است.

دکتر پهلوان افزود: در صورت وجود خونریزی یا لکه بینی واژینال، عفونت فعال دستگاه تناسلی، این آزمایش ممنوعیت نسبی داشته و انجام نمی‌شود.

وی گفت: این بخش برای نخستین بار در بخش دولتی در بابل راه اندازی شده است و روز‌های شنبه تا سه شنبه شیفت صبح آماده ارائه خدمات به مادران است.

انتهای پیام/ م
تشخیص بیماری تالاسمی ماژور جنینی با نمونه برداری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار