نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

وزارت امور خارجه باید به دیپلماسی پارلمانی نقش بدهد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: نباید دیپلماسی پارلمانی کار خودش را انجام دهد و دیپلماسی رسمی هم راه خودش را برود.

سسیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو  با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه دیپلماسی عمومی نقشی بسیار مهمی در دیپلماسی امروز دنیا دارد، گفت: در بسیاری از موارد دیپلماسی رسمی جواب نمی‌دهد و دیپلماسی عمومی می‌تواند کمک کننده باشد.

وی با اشاره به اینکه دیپلماسی پارلمانی در حوزه دیپلماسی عمومی تقریبا محور فعالیت همه پارلمان‌های جهان است، اظهار داشت: ما ظرفیت بزرگی به نام گروه‌های دوستی داریم که هر کدام از این گروه‌ها می‌توانند یک تیم دیلماتیک قوی برای تعامل و تبادل نظر با دیگر کشور‌ها باشند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تأکید بر اینکه دیپلماسی پارلمانی نقش بسیار مهمی در سیاست خارجی کشور‌ها دارد، تصریح کرد: در حال حاضر در کشور ما برنامه ریزی خوبی برای فعال شدن گروه‌های پارلمانی می‌شود.

نقوی‌حسینی با بیان اینکه وزارت امور خارجه باید به دیپلماسی پارلمانی نقش بدهد، خاطر نشان کرد: لازم است وزارت امور خارجه نتایج رفت و آمد‌های گروه‌های دوستی پارلمانی را دریافت کند و روی آن‌ها کار شود چرا که اگر دیپلماسی پارلمانی کار خودش را انجام دهد و دیپلماسی رسمی هم راه خودش را برود، فایده‌ای ندارد.

انتهای پیام/

دیپلماسی پارلمانی نقش بسیار مهمی در سیاست خارجی کشور‌ها دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار