سازه‌های نظامی زیرزمینی چین در جیبوتی+ تصاویر

تصاویر ماهواره‌ای جدید نشان می‌دهد نخستین پایگاه‌های نظامی چین در خارج از این کشور بسیار بزرگتر و امن‌تر از آنچه پیش از این تصور می‌شد، هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان؛ عکس‌های گرفته شده به وسیله دو ماهواره (Stratfor Worldview) و (Allsource Analysis) از پایگاه نظامی چین در جیبوتی نشان می‌دهد این پایگاه علاوه بر آنکه در یک نقطه استراتژیک در شاخ آفریقا واقع شده، در سه لایه امنیتی در فضایی به وسعت ۲۳ هزار مترمربع و در زیر زمین احداث شده است.

تصاویر ماهواره‌ای از سازه‌های نظامی زیرزمینی چین در جیبوتی

بر اساس، بررسی‌های شرکت اطلاعات جغرافیای سیاسی «استراتفور» این نوع از سازه‌های نظامی مطابق با شیوه‌های دفاعی و امنیتی چین است. این سازه‌های زیرزمینی به عملیات و فعالیت‌های پنهانی ارتش چین در جیبوتی کمک کرده و زمینه حفاظت از تجهیزات پیشرفته نظامی را فراهم می‌کند.

تصاویر ماهواره‌ای از سازه‌های نظامی زیرزمینی چین در جیبوتی

چین اویل ماه جاری نیرو‌های خود را به نخستین پایگاه نظامی خود در جیبوتی اعزام کرد. آمریکا، فرانسه و ژاپن نیز در این کشور پایگاه‌های دائمی نظامی دارند. با این حال، طبق اطلاعات تصاویر ماهواره‌ای آن‌ها از استحکام پایگاه چین برخوردار نیستند و چینی‌ها به شیوه مخصوص خود این پایگاه را احداث کرده اند.

پایگاه نظامی آمریکا در جیبوتی ۵۰۰ هکتار بوده و روی زمین بنا شده است.

تصاویر ماهواره‌ای از سازه‌های نظامی زیرزمینی چین در جیبوتی

وزارت دفاع چین چندی پیش اعلام کرد پایگاه نظامی‌اش در جیبوتی به منظور مقابله با دزدان دریایی، ارسال کمک‌های بشردوستانه به آفریقا و کمک به برقراری صلح و امنیت در منطقه تاسیس شده است.

تحلیلگران می‌گویند پایگاه نظامی چین در جیبوتی بخشی از تلاش‌های پکن برای ایجاد یک نیروی دریایی گسترده موسوم به «blue water navy» با قابلیت انجام عملیات در سراسر جهان است.


انتهای پیام/

 

پایگاه نظامی زیرزمینی چین در جیبوتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۹ ۰۵ مرداد ۱۳۹۶
بخورید الان وقت استعمار شماست
آخرین اخبار