ابوالفتح در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

طرح «استیضاح ترامپ» کاربرد سیاسی دارد

کارشناس مسائل آمریکا گفت: طرح مسأله استیضاح یک امر حقوقی است و نتیجه آن سیاسی خواهد بود.

طرح استیضاح ترامپ کاربرد سیاسی داردامیرعلی ابوالفتح کارشناس مسائل آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اینکه اشتباهات استراتژیک ترامپ استیضاح وی را در برخی محافل آمریکا مطرح کرده است، اظهارداشت: این صرفا یک مسئله حقوقی است که ابتدا باید رییس جمهور به ارتکاب یکی از جرائم فدرال متهم و پرونده به کنگره آمریکا ارجاع داده شود و سپس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آن را مورد بحث قرار دهد. در صورتی که صحت مدارک و اسناد محرز شود، موضوع استیضاح در صحن مجلس نمایندگان به رای گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه در صورت نیاز به برگزاری دادگاه، مجلس نمایندگان به تشکیل آن رای داده و در سنای آمریکا تشکیل می‌شود، تصریح کرد: اگر شکایتی از وی طرح نشود امکان استیضاح دونالد ترامپ وجود ندارد. لذا طرح مسأله استیضاح یک امر حقوقی است و نتیجه آن سیاسی خواهد بود.

ابوالفتح اضافه کرد: برای استیضاح رئیس جمهور در آمریکا باید هر دو مجلس نمایندگان و سنا به این موضوع رای دهند، اما به علت آن که اکثریت نمایندگان این دو مجلس را جمهوری خواهان تشکیل می‌دهند دور از انتظاراست.

این کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به اینکه تنها در صورتی امکان وقوع استیضاح است که در انتخابات میان دوره‌ای سال آینده کنگره آمریکا، دموکرات ها ، حزب مخالف دونالد ترامپ اکثریت کرسی های این مجلس را بدست آورند که در صورت پیروزی دموکرات ها در مورد استیضاح دونالد ترامپ تردید است.

کارشناس مسائل آمریکا بیان کرد: مشکل اصلی دموکرات ها در صورت استیضاح دونالد ترامپ واگذاری پست ریاست جمهوری به مایک پنس که فردی به شدت محافظه کاراست واز دید جناح لیبرال در بعضی مواقع نسبت به دونالد ترامپ خطرناک تراست.

ابولفتح خاطر نشان کرد: احتمال رضایت نداشتن دموکرات ها از کناره گیری دونالد ترامپ وجود دارد و درحال حاظر شواهدی از امکان استیضاح دونالد ترامپ نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار