اعلام آمادگی آلمان برای همکاری با آمریکا در زمینه تحریم روسیه و کره شمالی

وزارت‌خارجه آلمان اعلام کرد برلین آماده همکاری با آمریکا از جمله در زمینه اعمال تحریم‌ها علیه کره شمالی و روسیه است.

اعلام آمادگی آلمان برای همکاری با آمریکا در زمینه تحریم روسیه و کره شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان، روز سه شنبه گفت: «ما آماده همکاری با آمریکا از جمله در زمینه تحریم ها علیه کره شمالی و روسیه هستیم اما درعین حال خواستار توافق درمورد یک سیاست مشترک هستیم.»

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان روز چهارشنبه گفت نمی توان پذیرفت سیاستمداران آمریکا سیاست صنعتی خودشان را تحت پوشش تحریم ها پیش ببرند.

طبق طرح تصویب شده اخیر در مجلس نمایندگان آمریکا، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور این کشور، دیگر نمی‌تواند در کاهش تحریم‌های روسیه دخالتی داشته باشد. از این پس هرگونه اقدام احتمالی در باره این موضوع، نیازمند اخذ مجوز از کنگره خواهد بود.

اگر ترامپ از امضای این طرح خودداری کند، مصوبه به کنگره بازگشته و دوباره به رای گذاشته می‌شود. در صورت کسب رای مثبت دو سوم نمایندگان هریک از مجلس‌ها (سنا و مجلس نمایندگان)، این مصوبه لازم‌الاجرا می‌شود.

مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه طرح تشدید تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه روسیه، ایران و کره شمالی را تصویب کرد و این طرح با موافقت ۴۱۹ نماینده و تنها سه رای مخالف به تصویب رسید.

 

انتهای پیام/

 

همکاری آلمان با آمریکا در زمینه اعمال تحریم‌ها علیه روسیه و کره شمالی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار