کره شمالی آمریکا را به حمله هسته‌ای پیشدستانه تهدید کرد

وزیر نیروهای مسلح کره شمالی اعلام کرد هرگونه اشتباه محاسباتی آمریکا با حمله هسته‌ای پیشدستانه کره شمالی پاسخ داده می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کره شمالی روز چهارشنبه تهدید کرد هرگونه اشتباه محاسباتی آمریکا در آستانه چهل و ششمین سالگرد امضا آتش بسی که به جنگ سال 1950 تا 1953 دو کره پایان داد، با حمله هسته‌ای پیشدستانه علیه آمریکا روبرو خواهد شد.
 
پاک یونگ سیک وزیر نیروهای مسلح کره شمالی که این اظهارات را در نشستی به مناسبت سالروز پایان جنگ بین دو کره بیان می کرد، افزود اگر دشمنان درباره وضع راهبردی ما دچار اشتباه محاسباتی و به گزینه هایی از جمله حمله هسته ای پیشدستانه علیه ما متوسل شوند ، ما نیز حمله ای هسته ای را به قلب آمریکا انجام خواهیم داد و این حمله بدون هشدار اولیه انجام خواهد شد.
 
این هشدار کره شمالی در بحبوحه برخی گمانه زنی ها درباره آماده شدن کره شمالی برای انجام دادن یک آزمایش موشکی جدید همزمان با سالروز توقف جنگ دو کره مطرح شد.
 
مقامات آمریکایی روز سه شنبه اعلام کردند فعالیت های کره شمالی در پایگاهی در شهر «کاسونگ» در غرب این کشور افزایش یافته است و این نشانه ای از آماده سازی مقدمات برای یک آزمایش موشکی جدید در چند روز آینده است.
 
این مقامات آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود افزودند اطلاعات به دست آمده نشان می دهد در هفته گذشته تجهیزاتی احتمالا برای آزمایش یک موشک بالستیک قاره پیما یا یک موشک میان برد به پایگاه کاسونگ منتقل شده است.
 
با این حال ژنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اخیرا اعلام کرد، آزمایش موشک بالستیک قاره پیما کره شمالی که چهارم ژوئیه انجام شد بدین معنی نیست که این کشور توانسته است به توانایی هدف قرار دادن آمریکا با هر درجه ای از دقت دست یابد.
 
انتهای پیام/

 

حمله هسته‌ای کره شمالی به قلب آمریکا در صورت اقدام اشتباه واشنگتن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودکاوه
۱۴:۲۳ ۰۵ مرداد ۱۳۹۶
بزن آمریکارو
آخرین اخبار