با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت؛

آغاز اجرای مجتمع پتروشیمی درشهرستان دیلم

عملیات اجرایی مجتمع پتروشیمی شهرستان دیلم در قالب پنج طرح پتروشیمی در استان بوشهر با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.

آغاز اجرای مجتمع پتروشیمی درشهرستان دیلمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان دیلم استان بوشهر به مساحت 3 هزار و 900 هکتار به بهره‌برداری رسید تا واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح‌های مختلف آغاز شود.

نخستین طرحی که در این منطقه اجرایش آغاز شد یک مجتمع پتروشیمی در قالب پنج طرح است. این مجتمع با سرمایه‌گذاری بیش از 47 هزار میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه 720 هزار تن محصولات الفینی اجرا می‌شود و با بهره برداری از آن برای 950 نفر شغل ایجاد می‌شود.

مجموعه این طرح‌های پتروشیمی برای تولید پلیمرهای پروپیلن، پلی اتیلن، اتیلن، پروپیلن و نفتای سبک ساخته خواهد شد که سبب توسعه متوازن منطقه‌ای و ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر در شمال استان بوشهر می‌شود.

طرح پتروشیمی دشتستان هم که قرار بود اجرای آن در شهر آبپخش آغاز شود با توجه به درخواست مردم برای اجرای این طرح در محلی دیگر، با موافقت وزیر لغو شد.

وزیر صنعت معدن و تجارت درآیین آغاز اجرای این طرح‌ها گفت: علت تاخیر در اجرای طرح‌های پتروشیمی در دیلم، تامین خوراک مورد نیاز و تکمیل مطالعات زیست محیطی آنها بوده است.

محمدرضا نعمت زاده افزود: نخستین طرحی که در منطقه ویژه اقتصادی دیلم ایجاد می‌شود یک مجتمع پتروشیمی است که سرمایه گذار آن یکی از سرمایه گذاران خوش‌نام در عرصه صنعت کشور است.

انتهای پیام/ب

جزییات اجرای مجتمع پتروشیمی درشهرستان دیلم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۲۸ آبان ۱۳۹۶
باتشکر از سایت خوبتون