رونمایی از دستگاه ام آر آی نوزادان نارس در آمریکا

نوزادان نارس تازه متولدشده، آسیب پذیرترین بیماران بیمارستان ها هستند که به مراقبت های خاص نیاز دارند و درمان آنها در واحدهای NICU چالشی جدی است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  به نقل از انگجت، در برخی موارد تشخیص دقیق مشکل این نوزادان نارس مستلزم استفاده از دستگاه ام آرآی است، اما آسیب پذیری بالای نوزادان مذکور باعث می شود تا نتوان به راحتی آنها را در داخل چنین دستگاه هایی قرار داد.

دستگاه های یادشده آلودگی های زیادی هم دارند و لذا بسیاری از پزشکان در مورد قراردادن نوزادان در درون دستگاه ام آر آی تردیدهای جدی دارند. از همین رو تایید یک دستگاه جدید ام آر آی توسط اداره غذا و داروی آمریکا که به طور اختصاصی برای نوزادان تولید شده، باعث خوشحالی جامعه پزشکی شده است.

این دستگاه با عنوان کامل Embrace Neonatal MRI System به طور اختصاصی برای اسکن کردن سر نوزادان نارس تولید شده و پزشکان می توانند نوزادان را در داخل محل پرورش اطفال زودرس و در دمای کنترل شده آن قرار داده و سپس این مجموعه را به طور مستقیم در داخل دستگاه ام آر آی قرار دهند. محل پرورش اطفال زودرس از تکان خوردن بیش از حد نوزادان در زمان انجام ام آر آی جلوگیری می کند.

کل فرایندآماده سازی نوزاد نارس و استفاده از دستگاه یاد شده کمتر از یک ساعت طول می کشد و اگر برای طفل مشکلی پیش بیاید می توان او را در عرض ۳۰ ثانیه از دستگاه خارج کرد. انتظار می رود استفاده از دستگاه یادشده نرخ مرگ و میر نوزادان نارس در بیمارستان ها را کاهش دهد.

 

منبع:مهر

انتهای پیام/

ام آر آی نوزادان نارس امکان پذیر شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.