فراهانی در سومین کنگره حزب ندای ایرانیان:

بازنشسته‌ها قصد ترک دولت را ندارند/ نمی‌پذیریم که مطالبات 24 میلیونی در کابینه نادیده گرفته شود

دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت: با وجود ضرورت جوان‌گرایی همچنان صدای پیر سالاری از دولت به گوش می‌رسد.

بازنشسته‌ها قصد ترک دولت را ندارند/ نمی‌پذیریم که مطالبات 24 میلیونی در چینش کابینه نادیده گرفته شودبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید فراهانی دبیر کل حزب ندای ایرانیان در سومین کنگره تشکل متبوعش که صبح امروز در محل سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: 111 سال پیش در چنین روزهایی فرمان مشروطیت توسط مظفرالدین شاه امضا شد، یعنی مسیر توسعه سیاسی، اقتصادی و همه جانبه 111 سال است که پیموده می‌شود. 

وی ادامه داد: هم زمان با جنبش اسلامی مردم ما و ژاپن هم به سمت توسعه حرکت کرد اما ما کجاییم و آن‌ها کجایند همواره این سوال در اذهان جستجوگران وجود دارد که چرا نهال توسعه در کشور ما پایدار نمانده است.

دبیر کل حزب ندای ایرانیان تأکید کرد: در اغلب پیروزی‌های بدست آمده دیده می‌شود که این پیروزی‌ها به واسطه طبقه متوسط شکل گرفته که موجب رشد، توسعه و نقطه عطفی شده که ما آن را پیروزی جریان اصلاح‌طلبی می‌مانیم اما چرا این نقاط پایدار نمانده‌اند.

فراهانی اضافه کرد: اندیشمندان و روشنفکران همواره به جستجوی علل توسعه نیافتگی پرداخته‌اند از مهمترین دلایل برای ناپایداری توسعه، ناکامی در رسیدن به یک مدل تعامل و مدارای درون‌زا بر هم‌سوسازی نیروهای درون جامعه بوده است.

وی ادامه داد: در کنار عوامل متعدد توسعه نیافته در کشور ما پیروزی‌هایی بدست آمده که با حضور توده‌های مردم و هدایت نخبگان شکل گرفته است.

دبیر کل حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه یکی از مهمترین دلایل ناپایداری اغلب این پیروزی‌ها فقدان نهادسازی و سازمان‌دهی بوده است، اظهار داشت: ما احزاب را مهمترین سر حلقه توسعه‌یافتگی می‌دانیم هیچ کشور توسعه‌ یافته ای را سراغ نداریم که در آن تشکل‌ها و احزاب در صدر ننشسته باشند و فعل و انفعالات جامعه بر اساس نظرات آنان شکل نگرفته باشد.

فراهانی با بیان اینکه 3 سال از شجره تولد ندای ایرانیان می گذرد، گفت: ما در بیش از 30 استان و 127 شهر فعالیت‌های خودمان را آغاز کردیم و رسیدن به توسعه پایدار و متوازن آرمان و هدف همیشگی ما بوده است.

وی ادامه داد: کلمه توسعه بیش از 8 بار در اساسنامه و مرامنامه ندای ایرانیان تکرار شده است و اصلاحات گام به گام و پیوسته را برای رسیدن به این هدف در دستور کار قرار داده‌ایم.

دبیر کل حزب ندای ایرانیان تأکید کرد: مسئله حذف از سوی جریان سنتی اساسا موجب شده که جریان اصلاح‌طلب به عنوان جریانی زنده شناخته نشود تعامل سازنده میان گفتمان اصلاح طلب و اصول‌گرا می‌تواند مسیر نهادینه کردن توسعه را در کشور هموار کند.

فراهانی با تأکید بر این که ما از نوسازی در جریان اصول‌گرایی استقبال می‌کنیم بیان کرد: ایجاد فضای گفت‌وگو و تعامل و مدارا به نفع توسعه پایدار کشور است به همین دلیل ما شعار تعامل و مدارا را به عنوان مهمترین استراتژی رسیدن به توسعه پایدار می‌دانیم.

وی تأکید کرد: تعامل و گفت‌وگوی سازنده جریان تحول‌ها با جریان سنتی اصول‌گرا کمک می‌کند تا مسیر توسعه نهادینه شود.

دبیر کل حزب ندای ایرانیان تأکید کرد: هدف و شعار گفت‌وگوی تمدن‌ها که آن را در مسیر مبارزه با تروریسم بین‌المللی دیده‌ایم در روزهای موفق برجام کمک می‌کند تا ظریف دوشادوش سردار سلیمانی به عنوان متحدان یک هدف و آرمان حرکت کنند.

فراهانی با بیان اینکه برای توسعه پایدار راهی جز گفت‌وگو و تعامل نداریم تأکید کرد: بی‌انصافی است که اگر امروز در کنگره ندای ایرانیان از دلاور مردانی که با ایثار جان خود را فدای امنیت ما کرده‌اند تشکر نکنیم.

عضو پنجمین دوره شورای شهر اسلامی تهران با تأکید بر اینکه در سایه امنیت می‌توانیم برای بهبود وضعیت کشور تلاش کنیم ادامه داد: حمایت ما از آقای روحانی توام با هدایت و پشتیبانی است نمی توانیم بپذیریم دولتی که با پرچم متحول خواه روی کار آمده در چینش کابینه مطالبات اکثر 24 میلیونی را نادیده بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: متأسفیم که اخباری می‌شنویم که با ضروت جوان‌گرایی و توجه به زنان همچنان صدای پیرسالاری از دولت محبوب به گوش می‌رسد و بازنشسته ‌ها قصدی برای ترک صحنه خدمت از خود نشان نمی‌دهند.

 انتهای پیام /

صدای پیرسالاری از دولت به گوش می‌رسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
موندند دیگه جاشون خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۰۵ مرداد ۱۳۹۶
واله تا اونجایی که من دیدم بیشتر خانوما طرفدار روحانی بودن و آقایونو با خودشون میکشیدن پس لابد باس عمده وزرا رو بدن دس زنا مثلا وزارت اطلاعات و دفاع چطوره ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۰۵ مرداد ۱۳۹۶
چرا بروند جاشون خوبه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۰۵ مرداد ۱۳۹۶
خخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۰۵ مرداد ۱۳۹۶
جالبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۰۵ مرداد ۱۳۹۶
ان شاء الله مصصاحبه دکتری برداشته جایش ثبت نام اینترنتی بر اساس سوابق اموزشی و پژو هشی باشد
آخرین اخبار