در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

حضور گروه «چاهی» در کنسرت آلمان و فستیوال فولکلور فرانسه

مازیار چاهی از برنامه‌های پیش روی گروه «چاهی» می‌گوید.

مازیار چاهی سرپرست گروه موسیقی «چاهی» در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در ارتباط با فعالیت گروه گفت: گروه موسیقی «چاهی» گروهی کوبه‌ای محور است که از سال 85 فعالیت می‌کند. شکل و ساختار کلی گروه بر اساس سازهای کوبه‌ای بالاخص ساز دف است. سازهای ملودیک هم بعضا برای ایجاد فضاسازی و همراهی در کنار سازهای کوبه‌ای استفاده می‌شوند.

وی در خصوص برنامه گروه در کنسرت پیش رو در آلمان گفت: سال‌های گذشته روال ما عمدتا روایت یک داستان تاریخی بوده اما در این مسابقات متفاوت کار کردیم و اجرا داریم. اسم قطعه «کنتراست» است که در واقع در آن تقابل و تعامل فرهنگی میان فرهنگ خاورمیانه و فرهنگ اروپا را هم از لحاظ سازبندی و هم فرم اجرایی طراحی کردیم و در آن بیان کردیم که موسیقی زبان مشترک ملت‌هاست و می‌تواند پلی برای ارتباط میان فرهنگ‌ها باشد.

چاهی بیان کرد: طراحی صحنه و کارگردانی این قطعه به عهده رضا موسوی است. در اجرای آن از ساز ایرانی بربت استفاده کردیم که از لحاظ فضادهی و ساختار اجرایی به کار ما نزدیک بود و حس خوبی ایجاد می‌کرد. گروه موسیقی «چاهی» سابقه کنسرت در کشورهایی مثل روسیه، آلمان، آذربایجان، اسپانیا و اتریش داشته است. اجرای پیش رو در آلمان در قالب کنسرت و در فرانسه در قالب فستیوال خواهد بود.

لازم به ذکر است؛ گروه موسیقی «چاهی» مرداد ماه سال جاری در آلمان کنسرت برگزار می‌کند و همچنین در فستیوال موسیقی فولکلور فرانسه، به اجرای کنسرت می‌پردازد.

 

انتهای پیام/

کنسرت گروه موسیقی چاهی در مرداد ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار