معاون رئیس‌جمهور در خرم‌آباد:

اجرای کامل قانون جامع خدمات تا پایان امسال/ ۲۳ مجتمع توان‌بخشی در کشور راه‌اندازی شد

معاون رئیس‌جمهور گفت:حدود ۸۰ درصد قانون جامع خدمات اجرایی شده است و امیدواریم تا پایان امسال همه آن اجرا شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی محلاتی صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاح مجتمع توان‌بخشی ایثارگران استان لرستان ضمن تبریک دهه کرامت اظهار داشت: بنیاد شهید متولی و متکفل کل ایثارگران در کشور است و معتقدیم که همه ما و مردم مدیون ایثارگران هستیم، اگر امروز آرامش و آسایش داریم و کشومان در بین کشور‌های منطقه امنیت دارد و امنیتش زبازنز مردم سراسر دنیا است مرهون زحمات، مقاومت و جان‌فشانی و ایثارگری ایثارگران است.

وی افزود: ما باید در خدمت ایثارگران باشیم این عزیزان در جبهه‌ها زحمت کشیدند و واقعاً با مقاومت و ایثارشان توانستند برای ما پیروزی بیافرینند و امروز ما بتوانیم با آسایش در کشور زندگی کنیم.

معاون رئیس‌جمهور عنوان کرد: ما باید برای این عزیزان در حد مقدوراتمان در خدمت باشیم به همین جهت بنیاد شهید تصمیم گرفت برای ایثارگران، خانواده معظم شهدا و جانبازان، آزادگان و خانواده‌های آن‌ها امکاناتی تدارک ببیند.

وی بیان کرد: جانبازان ما اکثراً یا در خانه‌ها هستند و کمتر امکانات دارند و یا با وضعیت جسمی نمی‌توانند بیرون بروند به همین جهت بنیاد شهید از سال ۷۶ تصمیم گرفت در هر مرکز استان یک مجتمع فرهنگی ورزشی توان‌بخشی تشکیل دهد و در خدمت ایثارگران باشد.

شهیدی محلاتی گفت:۲۳ استان کشور هم‌اکنون دارای مجتمع‌هایی در یک، دو و سه فاز است که تکمیل و یا افتتاح‌شده‌اند.

رئیس بنیاد شهید کشور تصریح کرد: در استان لرستان نیز این مجتمع در ۲۰ هزار متر زمین، ۱۵ هزار متر بنا ساخته‌شده که برای آن بالغ‌بر ۲۴ و نیم میلیارد تومان هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: مجتمع توان‌بخشی ایثارگران استان لرستان هنوز آن‌طور که باید تجهیز نشده است و نیازمند تجهیزات بی‌شری است تا در اختیار ایثارگران استان لرستان قرار گیرد.

شهیدی محلاتی ساخت این مجتمع توان‌بخشی را مرهون زحمات استاندار، مسئولان استان و بنیاد شهید لرستان دانست و اظهار داشت: ما گفتیم که این مجتمع فقط در اختیار ایثارگران نباشد بلکه همه مردم لرستان بتوانند از این مجتمع استفاده کنند.

وی در رابطه با قانون جامع خدمات نیز افزود: حدود ۸۰ درصد قانون جامع خدمات اجرایی شده است، ۱۹ یا ۲۰ درصد دیگر نیاز به تدوین آیین‌نامه داشت که در بنیاد آیین‌نامه تدوین و به کمیسیون اجتماعی دولت ارسال شد.

رئیس بنیاد شهید کشور عنوان کرد: شاید حدود هفت درصد قانون جامع خدمات تصویب و به دولت آمد و در دولت مصوب شد بخش دیگری هنوز باقی‌مانده که باید در کمیسیون آماده شود به دولت بیاید.

وی بیان کرد: با توجه به تلاشی که رئیس‌جمهور روی این مسئله دارد تصویر می‌شود بتوانیم تا آخر امسال همه آن را اجرایی کنیم البته مقداری نیز بار مالی دارد.

شهیدی محلاتی گفت: این قانون اکنون با برنامه ششمی که مجلس ابلاغ کرده هماهنگی دارد، چون مقداری از برنامه ششم در آن است و امیدواریم تا پایان امسال همه آن اجرا شود.

انتهای پیام/پ

اجرای کامل قانون جامع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.