سنندج؛

فعالیت 16 مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی در سطح استان کردستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان گفت: هم اکنون در سطح استان 16 مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی در 10 شهرستان فعال است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،جمیل احمدی شب گذشته در آیین افتتاحیه مرحله استانی هجدهمین مسابقات ملی مهارت در سنندج گفت: آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی در 2 بخش خصوصی و دولتی ارائه می شود و این تعداد در مراکز دولتی و در بخش های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر اموزش دیده اند.
وی با بیان اینکه هم اکنون در سطح استان 16 مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی در 10 شهرستان فعال است افزود: در این مراکز آموزش های مختلف مهارتی به فارغ التحصیلان، روستاییان و اقشار دیگر بر اساس توانایی، مهارت و علاقمندی ارائه می شود.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای کردستان ادامه داد: همچنین در سطح استان 125 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای فعالیت دارند و سالانه هزار و 500 ساعت آموزش مهارتی به متقاضیان ارائه می دهند.
به گفته وی مراکز آزاد فنی و حرفه ای دارای پنج انجمن صنفی هستند که 2 مورد از این انجمن ها در سنندج، یک مورد در بیجار و دیواندره، یک مورد سقز و بانه و یک مورد نیز در قروه و دهگلان قرار دارند.
وی اظهار کرد: سیاست سازمان فنی و حرفه ای در کشور و استان توسعه و حمایت از بخش خصوصی و آموزشگاه های آزاد است چون این مراکز کمک خوبی به اشتغال در کشور خواهند کرد.
احمدی در ادامه با بیان اینکه آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان با مشکلاتی از جمله نبود بیمه مدیران و موسسان این آموزشگاه ها مواجه هستند خواستار توجه به این موضوع و تصویب یارانه ای برای این موسسات در مجلس شد.
وی در ادامه به مسابقات ملی مهارت اشاره کرد و گفت: این مسابقات سالانه در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی و با هدف شناسایی نخبگان مهارتی برگزار خواهد شد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان اظهار کرد: در هجدهمین مرحله این مسابقات هزار و 799 نفر در مرحله شهرستانی شرکت کردند که 64 نفر از این تعداد در 23 رشته به مرحله استانی راه پیدا کردند و طی 2 روز با هم به رقابت پرداخته و برگزیده ها به مرحله ملی راه می یابند.
نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین با بیان اینکه بیکاری یکی از معضلات جامعه امروز ما است گفت: باید فرصت های شغلی از طریق آموزش های مهارتی و فنی حرفه ای در جامعه ایجاد شود.
سید احسن علوی با تاکید بر تلاش برای تشویق جوانان به سمت رشته های مهارتی و کارآفرینی اظهار کرد: نظام آموزشی ما در دانشگاه ها و مدارس نقطه ضعف هایی دارد که مراکز آموزش فنی و حرفه ای در صدد جبران این ضعف ها برآمده اند.
علوی افزود: در قانون برنامه ششم در زمینه حمایت از کارآفرینی و مهارت اندوزی، سعی شده که قوانین تسهیل شود و در بخش اعتبارات و تسهیلات نیز اقداماتی انجام خواهد شد.
مرحله استانی هجدهمین مسابقات ملی مهارت طی 2 روز در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید ورمقانی سنندج برگزار می شود.
انتهای پیام/م

توسعه و حمایت از بخش خصوصی، سیاست سازمان فنی و حرفه ای کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.