ایلام؛

قابلیت تبدیل شدن ملکشاهی به قطب تولید پسته استان

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی : با توجه با اقلیم مناسب و منابع آب، شهرستان ملکشاهی توان تبدیل شدن به قطب تولید پسته استان ایلام را دارد

قابلیت تبدیل شدن ملکشاهی به قطب تولید پسته استان

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،محمد علی طهماسبی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از باغات شهرستان ملکشاهی اظهار کرد: تولید پسته به علت کمبود منابع آب در باغات مرکز کشور در حال کم شدن و هجرت به مناطق غربی است و استان ایلام و شهرستان ملکشاهی از قابلیت بسیار خوبی برای تولید این محصول برخوردار هستند.


معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی افزود: تولید پسته به دلیل مزیت های اقتصادی (12 تن در هکتار) می تواند در وضعیت معیشتی باغداران نیز نقش کلیدی و مهمی ایفا کند.


طهماسبی از کارشناسان و مسئولان جهاد کشاورزی استان ایلام خواست با مطالعه دقیق علمی روی منابع آب و خاک مناطق مختلف این استان، زمینه تولید این محصول استراتژیک را در این مناطق فراهم کنند.


معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین از سایت 25 هکتاری باغات هلو و انگور در روستای گل گل از توابع بخش گچی و باغ پسته چهار هکتاری عباسی بازدید کرد.


شهرستان ملکشاهی با اقلیم مناسب اکنون یکی از قطب های تولید میوه استان ایلام است که سالانه یک هزار و 500 تن انواع میوه (هلو، انگور، زردآلو، سیب و شلیل) در باغات این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.


در سال های اخیر تعدادی از باغداران این شهرستان به تولید پسته روی آورده اند و اکنون بیش از 15 هکتار از مجموع 740 هکتار سطح باغات این شهرستان به باغ پسته اختصاص دارد.


بیش از یک هزار و 600 نفر از جمعیت 22 هزار نفری شهرستان ملکشاهی در زمینه باغات و تولید باغی فعالیت دارند.

 

انتهای پیام/ا


ملکشاهی توان تبدیل شدن به تولید قطب پسته در استان

برچسب ها: پسته ، ملکشاهی ، باغداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.