کرمانشاه؛

کرمانشاه سومين شهر کشور در نوسازی تاکسيرانی است

9400 دستگاه انواع تاكسی با كاربری تاكسی گردشی، تاكسی خطی و آژانس های تاكسی تلفنی در حال خدمات رسانی به شهروندان هستند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی کرمانشاه  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ با بیان اینکه روزانه بيش از يك ميليون نفر سفر در شهر كرمانشاه با تاکسی جابجا می شوند افزود: با توجه به مصوبه هيئت وزيران و ستاد مديريت سوخت كشور مبنی بر نوسازی خودروهای فرسوده با عمر بيش از ده سال تاكنون 1650 نفر از مالكان اين دسته از تاكسی ها در اين طرح ثبت نام كردند و فرايند تعويض را انجام داده اند.


سلیمانی با بیان اینکه بر اساس آمارهای داده شده در بین کلانشهر تاکنون شهر کرمانشاه ،سومين شهر کشور در نوسازی تاکسيرانی است ادامه داد:جهت اسقاط تاکسی فرسوده وام معادل 20 میلیون تومان در نظر گرفته شده است که سه بانک پارسیان، تجارت و ملت بانک های عامل هستند.


  وی گفت:مبلغ 5 میلیون تومان هم برای اسقاط خودرو در نظر گرفته شده ضمن این كه با تلاش و رايزنی های اين سازمان در راستای كمك و ترغيب ديگر مالكان تاكسی های فرسوده با پست بانك مبلغ 3 ميليون تومان وام قرض الحسنه نيز به تاكسيرانان پرداخت می شود که در مجموع 28 میلیون تومان به تاکسیران ها پرداخت خواهد شد و قیمت باقی مانده را تاکسیران ها برای تعویض خودرو پرداخت خواهند کرد.


این مسئول ادامه داد: یکی از نکات مهم میزان سود است که 16 درصد است و بازپرداخت نیز 4 ساله خواهد بود با اقساط تا 570 هزار تومان در نظر گرفته شده است نوع خودروها، خودروی (ای اف سون) و پژو 405 بهینه سازی شده گازسوز در نظر گرفته شده است .


سلیمانی با اشاره به اینکه ضمانت تاکسیران توسط سازمان تاکسیرانی در بانک‌های عامل از نکات دیگر است افزود: در این رابطه مقرر شده اگر راننده تاکسی ضامن نداشت و خواست از ضمانت راننده تاکسی دیگر استفاده کند، راننده ضامن خود نباید از تسهیلات نوسازی استفاده کند.


وی گفت:مدت زمان تحویل خودرو به رانندگان را یک هفته است و بعد از گذشت یک هفته از اسقاط خودرو، خودرو جدید در اختیار راننده متقاضی قرار می گیرد.


سلیمانی گفت:در ناوگان تاکسیرانی شهر کرمانشاه 2300دستگاه تاکسی فرسوده با عمر بیش از 10 سال وجود دارد که از اين تعداد تاکنون 1650 متقاضی برای نوسازی ثبت نام کرده اند که طی این مدت بیش از 1040 دستگاه تاکسی نوسازی شده و به مالکین تحویل داده شده است .

 

انتهای پیام/ز

9400دستگاه تاکسی درکرمانشاه فعالیت می کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار