آمریکا: کره‌شمالی در آینده نزدیک قصد انجام آزمایش موشکی ندارد

آمریکا گمانه‌زنی‌ها در خصوص این مسئله که کره‌شمالی در حال کسب آمادگی برای شلیک یک موشک بالستیک در این هفته است را رد کرد.

آمریکا: کره‌شمالی در آینده نزدیک قصد آزمایش موشکی نداردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، آمریکا شامگاه چهارشنبه گمانه زنی‌ها در مورد این مسئله که کره شمالی در حال آماده سازی شلیک یک موشک بالستیک در این هفته است را رد کرد. جف دیویس، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) این گزارشها را تأیید نکرد، اما خاطر نشان کرد که آمریکا با امکانات بسیار خود به دقت تحرکات کره شمالی را زیر نظر دارد.

این سخنگو گفت: «کره شمالی به شدت در حال ارتقای آزمایش‌های موشکی خود در هر زمان و هر مکانی است. نگرانی ما این است، نه تاریخی که این کشور برای انجام این آزمایش‌ها انتخاب می کند.»

برخی گزارش‌ها از آن حکایت داشت که ظاهرا کره شمالی قرار است روز پنجشنبه در سالگرد معاهده ترک مخاصمه (که 27 ژوئیه 1953 به جنگ دو کره خاتمه داد) یک موشک بالستیک دیگر شلیک کند.

سخنگوی پنتاگون گفت کره شمالی طی سال گذشته تاریخ‌های مهم را برای انجام آزمایش‌های موشکی خود انتخاب نکرده است.

پیونگ یانگ با هر آزمایش موشکی پیشرفت‌هایی را در برنامه موشکی خود برای دستیابی به موشک بالستیک قاره پیما با کلاهک هسته ای که می تواند خاک آمریکا را هدف قرار دهد، نشان داده است. چهارم ژوئیه موشک بالستیک قاره پیمایی که کره شمالی شلیک کرد، برد کافی برای هدف قرار دادن آلاسکا و دیگر بخش‌های آمریکا را داشت. کره شمالی می گوید که سامانه تسلیحاتی این کشور می تواند مانع از حمله آمریکا شود.

این سخنگو اطمینان داد که آمریکا به خصوص با استقرار سامانه های رهگیر، قادر است در برابر سامانه بالستیک کره شمالی از خود دفاع کند.

وی گفت: «ما در مرحله ای هستیم که می توانیم با اطمینان بگوییم قادریم از آمریکا در برابر موشک‌های بالستیک قاره پیمای کره شمالی دفاع کنیم. همچنین آمریکا به تعهد خود در دفاع از متحدانش یعنی کره جنوبی و ژاپن پایبند خواهد بود.»

جف دیویس در پایان گفت: «ما به همکاری با متحدان خود و دیگر طرف‌ها برای اعمال فشار به کره شمالی ادامه خواهیم داد تا به این برنامه غیرقانونی خاتمه دهد.»

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار