کرمانشاه؛

تا کنون بیش از 8هزار تن کلزا خریداری شد

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9 کشور گفت:از ابتدای فصل خرید تضمینی کلزا تا کنون بیش از 8 هزار و 975 تن کلزا از کشاورزان استان کرمانشاه خریداری شده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛رحیمی مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9 کشور با اشاره به توسعه  زراعت دانه های  روغنی در جهان با توجه به افزايش جمعيت افزود:با توجه به اهمیت حمایت از کاشت گیاهان روغنی و با ابلاغیه وزیر محترم جهادکشاورزی، شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و شرکت غله و خدمات بازرگانی، برای دومین سال متوالی خرید تضمینی کلزا را بر عهده گرفت.


وی با پیش بینی خرید 9 هزار تن کلزا در سال زراعی جاری از کشاورزان کرمانشاهی گفت: سال گذشته حدود 2 هزار تن کلزا خریداری شد و امسال در استان کرمانشاه 17 مرکز خرید مباشر تعاون روستایی اقدام به خرید کلزا با قیمت مصوب 27830 ریال به ازای هر کیلو گرم دانه روغنی کلزا ، با رطوبت 10 درصد و افت غیر مفید 2 درصد می نمایند .


رحیمی  ارزش کلزای ثبت شده در سامانه جامع خرید تضمینی را بالغ بر 23 میلیارد و ششصد میلیون اعلام کرد افزود : با پیگیری های مسئولین استانی و هماهنگی های صورت گرفته با دولت بزودی مابقی مطالبات کلزا کاران نیز از طریق بانک کشاورزی به حساب ایشان واریز می گردد .

گفتنی است کرمانشاه رکورد دار تولید کلزای جهان است.

انتهای پیام/ز

پرداخت مطالبات کلزا کاران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.