دو نامه جداگانه سوریه به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت

وزارت امور خارجه سوریه با ارسال دو نامه جداگانه به دبیر کل سازمان ملل متحد و نیز شورای امنیت تحرک فوری آن‌ها را برای نجات ساکنان دو روستای حومه حلب از دست گروه‌های تروریستی، خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)،  وزارت امور خارجه سوریه درباره وضع غیرانسانی و رنج و محنت روزانه ساکنان دو روستای «کفریا» و «الفوعه» در استان «ادلب» که تحت محاصره گروه‌های مسلح تروریستی هستند، دو نامه جداگانه به دبیر کل سازمان ملل متحد و نیز شورای امنیت ارسال کرد.


در این نامه‌ها آمده است: «به اصطلاح جامعه بین‌الملل ، ساکنان «کفریا» و «الفوعه» را تحت ظلم گروه‌های مسلح تروریست رها کرده است. این گروه‌ها و در صدر آن‌ها «جبهه النصره»- که در فهرست گروه‌های تروریستی سازمان ملل متحد قرار دارد- در حومه حلب با حمایت برخی رژیم‌ها و دولت‌های شناخته‌شده فعالیت می‌کنند.»


وزارت امور خارجه سوریه در ادامه نامه خود آورده است: «سوریه از سازمان ملل متحد و نیز از شورای امنیت این سازمان، که امروز درباره بررسی وضع انسانی سوریه تشکیل جلسه داده است، می خواهد برای پایان دادن به رنج و محنت ساکنان دو روستای «الفوعه» و «کفریا» هر چه سریع‌تر وارد عمل شوند. ساکنان این دو روستا، به علت محاصره شدید و سیاست نگه‌داشتن در گرسنگی و نیز هدف قرار دادن آن‌ها با تک تیراندازان و شلیک خمپاره، در معرض کشتار جمعی قرار دارند.

 

انتهای پیام/

 

درخواست وزارت خارجه سوریه از دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت برای نجات ساکنان دو روستا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار