شیراز؛

کاروان پیاده روی زائران 'حرم تا حرم' از جهرم عازم حرم شاهچراغ (ع) شدند

به مناسبت دهه کرامت، کاروان پیاده روی 'حرم تا حرم' از جهرم برای زیارت حرم مطهر شاهچراغ (ع) عازم شیراز شدند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت الاسلام لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه و امام جمعه جهرم در مراسم بدرقه کاروان پیاده‌روی حرم تا حرم که در آستان فضل بن موسی(ع) انجام شد، گفت: امامزاده فضل بن موسی (ع) در جهرم به باب‌الحوائج اشتهار داشته است و از قدیم‌ الایام مردم به این امامزاده عظیم‌الشان توجه ویژه داشته اند.


وی افزود: حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) باب‌الله است و این مکان مقدس دری است که در شیراز به روی همگان گشوده شده و زیارت امامزادگان این شهر به مثابه زیارت امام رضا (ع) است.


حجت الاسلام لطف الله دژکام بیان کرد: در روایات نقل شده از یکی از معصومین (ع) سوال شد که دوست داریم مرتب به زیارت شما نائل شویم اما این امکان وجود ندارد و ایشان پاسخ دادند به زیارت امامزادگان بروید که خداوند ثواب زیارت ائمه معصومین (ع) را به شما می‌دهد.


امام جمعه جهرم ادامه داد: امامزادگان آمده‌اند تا دست ما را در دست پیامبر و امامان معصوم (ع) بگذارند.


وی با اشاره به اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران گفت: تحریم های کنگره آمریکا در راستای فشار بر جمهوری اسلامی ایران برای تسلیم در برابر آمریکاست و وظیفه ما در برابر این تحریم‌ها که از آن به عنوان 'چالش سیاه' نام می برند، مقاومت و ایستادگی است.


این آیین با شعرخوانی و مدیحه سرایی شاعران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت همراه بود.


امامزاده فضل بن موسی (ع) از فرزندان فرزندان بلافصل حضرت موسی بن جعفر (ع) است.


شهرستان جهرم در فاصله 193کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.


از یکم ذیقعده سالروز تولد حضرت معصومه (س) تا یازدهم ذیقعده ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.
انتهای پیام/ر

حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) باب‌الله است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.