معاونت علمی در هفته ای که گذشت؛

معاون علمی رئیس جمهور در دولت دوازدهم می ماند؟/ برنامه‌های کشور در زمینه پرتاب ماهواره بومی اعلام شد

معاونت علمی ریاست جمهوری این هفته با رویداد‌های بسیاری رو به رو بود که به مهمترین آن‌ها می‌پردازیم.

به هیچ وزارتخانه‌ای نخواهم رفت/ برنامه‌های کشور در زمینه پرتاب ماهواره بومی اعلام شدبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمایت مدرسه علوم رفتاری از ایده‌های کاربردی و خلاقانه دانشجویان، 34درصد از اشتغال زایی شرکت‌های دانش بنیان در حوزه سلامت است، به هیچ وزارتخانه‌ای نخواهم رفت و برنامه‌های کشور در زمینه پرتاب ماهواره بومی اعلام شد.

حمایت مدرسه علوم رفتاری از ایده‌های کاربردی و خلاقانه دانشجویان

رضا پناهی دبیر کمیته دانشجویی ستاد علوم و فناوری شناختی معاونت علمی گفت: مدرسه علوم شناختی موقعیت خوبی برای تحقیق علم شناختی است، زیرا این دانش بین رشته‌ای بوده و در بین دانشجویان علوم پزشکی، علوم انسانی، علوم پایه و فنی و مهندسی مشترک است و در هر یک از این شاخه‌ها دارای زیرمجموعه‌های کاربردی است.

پناهی تأکید کرد: برای تحقیق و پژوهش در حوزه علوم شناختی که بین رشته‌ای است هیچ محدودیتی از نظر گرایش تحصیلی نداریم و حوزه علوم شناختی می‌تواند زمینه‌ساز پژوهش‌های کاربردی دانشگاهی در کشور شود.

وی ادامه داد: در مدرسه علوم شناختی دانشجویی مباحثی مانند کارکرد‌های شناخت مغز، حافظه، توجه و یادگیری، تصمیم‌گیری و ساختار مغز بررسی و آموزش‌های لازم داده می‌شود.

34درصد از اشتغال زایی شرکت‌های دانش بنیان در حوزه سلامت است

رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: ۵۰ درصد از اعتباراتی که صندوق نوآوری و شکوفایی برای شرکت‌های دانش بنیان اختصاص داده اند در همین ۳۰ درصد مورد استفاده قرار گرفت، موضوعی که به خوبی ثابت می‌کند هم شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت به خوبی فعالیت می‌کنند و هم گردش مالی بیشتری دارند.

وی ادامه داد: علاوه بر موارد فوق، بالغ بر 34 درصد از اشتغال ایجاد شده از سوی شرکت‌های اقتصاد دانش بنیان در بخش سلامت قرار دارد، البته در زمینه ثبت شرکت‌هایی که بیش از سه سال از از سابقه فعالیتشان می‌گذرد به عنوان دانش بنیان همچنان مشکلات زیادی داریم که این شرکت‌ها باید از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری تحت رسیدگی و پیگیری قرار گیردند. 

به هیچ وزارتخانه‌ای نخواهم رفت/ در معاونت علمی می‌مانم

سورنا ستاری معاونت علمی فناوری رئیس جمهور گفت: در دولت دوازدهم به هیچ وزارتخانه‌ای نخواهم رفت و در پست فعلی ام ابقا خواهم شد.

وی افزود: پست وزارتی قبول نمی‌کنم، اما در کابینه دولت دوازدهم حضور دارم.

برگزاری دوره‌های استارت آپ در کشور متوقف نمی‌شود

دلیری معاون توسعه معاونت علمی و فناوری عصر گفت: در کشور بیش از 1.2  میلیون دانش آموز و پنج میلیون دانشجو و محقق داریم و این همان مزیت کشورمان است.

وی بیان کرد: در تولید علم کشورمان در منطقه اول و در دنیا جزو کشور‌های برتر بوده و میرزاخانی‌های فراوانی در داخل و خارج از ایران وجود دارد.

برنامه‌های کشور در زمینه پرتاب ماهواره بومی اعلام شد

منوچهر منطقی رئیس مرکز ملی فضایی کشور گفت: رشد تولیدات علمی کشورمان در سال‌های اخیر در حوزه هوافضا، برخی از آمار‌ها در این زمینه نیز تحلیل و بررسی شد و در پایان جلسه نیز تاکید شد که با توجه به اهمیت فناوری فضایی به عنوان یک فناوری پیشرو، باید اهتمام به همکاری‌های بین‌المللی در این حوزه، ضمن توجه به مصالح ملی کشور، مورد توجه قرار گیرد.

پس از ارائه این گزارش، توسط اعضای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور نظراتی مبنی بر توجه به ابعاد حقوقی فعالیت‌های فضایی، رفع موانع ساختاری در تصمیم‌گیری‌های کلان و در نظر گرفتن امنیت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری فعالیت‌های فضایی عنوان شد.

انتهای پیام/

 رویدادهای معاونت علمی ریاست جمهوری در هفته اول مرداد 96

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار