خرازی در گفتگو با لوموند، تحریم‌ها را بارزترین نمونه دشمنی آمریکا با ایران دانست

کمال خرازی در گفتگو با یک روزنامه فرانسوی، اظهار داشت: در هیچ مقطع زمانی، آمریکایی‌ها مایل نبوده‌اند رابطه ای بر پایه احترام متقابل با ایران داشته باشند.

خزاری در گفتگو با لوموند، تحریم‌ها را بارزترین نمونه دشمنی آمریکا با ایران دانستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه لوموند فرانسه نوشت: کمال خرازی، وزیر اسبق امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، گفت درخصوص بحران سوریه، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، واقع گراتر است. وی ضمن استقبال از تغییر مواضع فرانسه در خصوص بشار اسد گفت: «رئیس جمهور جدید فرانسه در قبال بحران سوریه دارای مواضع واقع گرایانه تری است».


خرازی در خصوص دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، نیز افزود: «ترامپ تنها سیاست هایی را دنبال می کند که آمریکا از زمان پیروزی انقلاب ایران در سال هزار و نهصد و هفتاد و نه در قبال جمهوری اسلامی ایران اتخاذ نموده است».

کمال خرازی که در فاصله سال های هزار و نهصد و نود و هفت تا دو هزار و پنج وزیر امور خارجه ایران بوده است می افزاید: «در هیچ مقطع از زمان، آمریکایی ها مایل نبوده اند، رابطه ای بر پایه احترام متقابل با ایران داشته باشند. اعمال تحریم های اخیر بهترین (گواه) دشمنی آمریکا با ایران است».

کمال خرازی که در حال حاضر ریاست شورای استراتژیک روابط خارجی ایران را بر عهده دارد، تصریح کرد: «محترم نشمردن حقوق و قوانین بین المللی و توافقات گذشته در موضوع پرونده هسته ای ایران، نمونه دیگری از این دشمنی است».

وی گفت: «‌دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، دارای شخصیت غیرقابل پیش بینی است. البته این موضوع تنها برای ایران نیست».

لوموند در ادامه نوشت: شورای راهبردی روابط خارجی ایران یکی از بازوهای مشورتی رهبر (معظم) ایران است.

دولت ترامپ به تازگی، ضمن تایید پایبندی ایران به توافق نامه هسته ای تحریم های جدیدی را بر ایران به بهانه اقدامات بی ثبات کننده این کشور اعمال کرده است.

 

انتهای پیام/

خرازی: تحریم‌ها بهترین دلیل دشمنی آمریکا با ایران است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۹:۲۹ ۰۶ مرداد ۱۳۹۶
امان از این خرازی ها ! که وزارت خارجه قرقشونه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۰۶ مرداد ۱۳۹۶
کور خواندند این کشور صاحب دارد و در اینجا خط ، خط خمینی است و هر کی با این خط در بیفتد رسوا و بی آبرو می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۰۶ مرداد ۱۳۹۶
این تحریم ها که مادر تحریم هاست اگر پاسخ هسته ای داده نشود و برجام حفظ شود دههاتحریم بدتر از این وضع می شود . من نمی دانم چرا روحانی و عراق چی می گویند این تجمیع تحریم های قبلی است اگر این طور است پس برجام برای چی بود؟که تو سفره ایران گذاشتید . این حرف دولت باعث می شود که امریکا برداشت کند ایران به فکر حفظ برجام است به هر قیمتی و تحریم ها حتی بیشتر ازاین می کنند ادبیات جدید دولت که خواست آمریکا است این است که آمریکا می خواهد کاری کند که ما از برجام خارج شویم ولی ما نباید به برجام لگد بزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۶ مرداد ۱۳۹۶
آمریکا تو ایران نوکر حلقه به گوش می خواد مثل سکولار هایی که حالا هم هر از چند گاهی به مجلس نمایندگان آمریکا دعوت میشود وبارهایی بارش میکنن دولت و ملت ایران درکناررهبری راه خمینی کبیر را تا آخر ادامه میدهند
Pakistan
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۶ مرداد ۱۳۹۶
الحمدالله کم کمک داره حالیمون میشه آمریکا یعنی دشمن عالم بشریت یعنی شیطان مجسم یعنی ابلیس
باابلیس نمی شود کنارآمد ابلیس کارش ایجادفساد،نفاق است
ابلیس بهیچ اصولی پایبند نیست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۳۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۶
مرررسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
مررسی
آخرین اخبار