سرکنسول ایران در بمبئی از بی توجهی برخی کشور‌های عرب منطقه از آرمان‌های فلسطین انتقاد کرد

سرکنسول ایران در بمبئی از بی توجهی برخی از کشور‌های عربی در دفاع از مردم فلسطین گفت: این کشور‌ها نه تنها از آرمان فلسطین حمایت نمی‌کنند، بلکه به بهانه‌های واهی به آتش افروزی و تجاوز به یمن، سوریه و عراق می‌پردازند.

سرکنسول ایران در بمبئی از بی توجهی برخی کشورهای عرب منطقه از آرمانهای فلسطین انتقاد کردبه گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ مسعود خالقی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در مومبای (بمبئی) روز پنجشنبه در دیدار تعدادی از ائمه جماعت مساجد و علمای اهل تسنن در این شهر ضمن تاکید بر حمایت انقلاب اسلامی از مردم فلسطین از اولین روز تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران و با اشاره به تعطیل شدن سفارت اسرائیل در بهمن 1357 و تحویل دادن آن به مسئولان و مقامات فلسطینی و ابراز تاسف از بی توجهی برخی از کشورهای عربی در دفاع واقعی از مردم بی دفاع فلسطین گفت: این کشورها نه تنها از آرمان فلسطین حمایت نمی کنند، بلکه به بهانه های واهی به شرارت و آتش افروزی و تجاوز به دیگر کشورهای اسلامی همانند یمن، سوریه و عراق می پردازند.

وی در ادامه اضافه کرد: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران دفاع از ملت و آرمان فلسطین و قبله اول مسلمانان است و از اقدامات در این راستا در هر جای دنیا حمایت می کند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در مومبای افزود: به همین خاطر امام خمینی (ره) روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان را که مورد توجه همه مسلمانان جهان است، به نام «روز قدس» اعلام و مقرر کردند که خوشبختانه از سوی مسلمانان جهان نیز مورد حمایت قرار گرفته است.

خالقی در ادامه بر ضرورت هماهنگی آحاد مسلمانان هند از شیعه و سنی و پرهیز از اظهارات و اقدامات تفرقه انگیز در چنین شرایط حساسی که منجر به جسورتر شدن دشمنان اسلام می شود، تاکید کرد.


به گزارش فارس، در پی افزایش جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین و اقدامات اخیر غیرانسانی نیروهای اشغالگر قدس از جمله بستن مسجدالاقصی و نصب درهای امنیتی و...، تعدادی از ائمه جماعت مساجد و علمای اهل تسنن، تحت نظارت و سرپرستی «آکادمی رضا» درصدد برگزاری برنامه های تحصن و تجمع در اقصی نقاط هند و در اعتراض به این تحولات امروز (جمعه) هستند و این روز را «روز تحفظ قبله اول» اعلام کردند. از جمله این برنامه ها، تحصن در مسجد بلال واقع در منطقه گرنت رود – مومبای است. این برنامه پس از خطبه و نماز جمعه برگزار خواهد شد و طی آن سخنرانان با اشاره به مظلومیت مردم فلسطین یادداشتی مبتنی بر مطالبه رسیدگی دولت هند به وضعیت مردم فلسطین را امضا و به دفاتر دولتی هند ارائه خواهند کرد.

اعضای این سازمان با مراجعه به کنسولگری های کشورهای اسلامی در مومبای خواهان مساعدت دولت آنها در این برنامه تحصن می باشند.

در همین راستا مسعود خالقی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در مومبای، روز پنجشنبه با تعدادی از علما و ائمه مساجد اهل تسنن در مومبای تحت سرپرستی سعید نوری، دبیر کل آکادمی رضا در محل این نمایندگی ملاقات کرد.

این علما ضمن اذعان به تلاش مصمم جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آرمان های مردم فلسطین، با ارائه درخواستی کتبی، خواستار حمایت های دولت جمهوری اسلامی ایران از برنامه های مذکور شدند.

سعید نوری بنیانگذار و دبیر کل آکادمی رضا، مولانا مقصود علی دبیر سازمان سراسری «جمعیت علمای سنی» هند، مولانا ولی اله شریف رئیس «جمعیت علمای سنی» هند، مولانا محمد عالم رشید معاون رئیس شعبه «جمعیت علمای سنی» هند در ماهاراشترا، مولانا فرید الزمان ختیم امام جماعت مسجد کاتری، قاری عبدالرحمن عضو مدرسه «دارالعلوم حاجی علی » و ... از جمله کسانی بودند که با سرکنسول ایران دیدار و گفتگو کردند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار