کرمان؛

بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب کهنوج

فرماندار کهنوج گفت: با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و ابلاغ تلفنی وزیر نیرو، فاز نخست تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان، دیروز به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،حمیدرضا جانباز، مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در آیین افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شهرستان کهنوج گفت: پروژه تصفیه خانه فاضلاب کهنوج جزء پروژه های بزرگ زیست محیطی است و با توجه به مشکلات کمبود آب در این شهرستان این پروژه در واقع به آب یک ارزش دیگر می دهد و موضوع حیات مجدد آب را تحقق می بخشد.
وی افزود: معضل کمبود آب در همه دنیا وجود دارد که علت آن، میزان کم بارش موثر، مناسب نبودن شرایط مطلوب آب و‌هوا و تغییر اقلیم محیط زیست است و مسئله کمبود آب باید به یک باور عمومی تبدیل شود و مردم باید در مصرف آب صرفه جویی کنند .
مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خاطر نشان کرد: با افتتاح این پروژه تعداد تصفیه خانه های افتتاح شده در دولت یازدهم به ۳۹ رسید و تا چند روز آینده ۳ تصفیه خانه دیگر هم در کشور به بهره برداری می رسد .
جانباز در مورد برطرف کردن مشکلات کمبود آب در شهرستان کهنوج گفت: در قالب دو طرح میان مدت انتقال آب از اطراف شهر کهنوج با حفر چاه و انتقال آب با کیفیت در دستور کار است و در قالب طرح بلند مدت هم موضوع نمک زدایی و انتقال آب را به طور جدی در دستور کار قرار داده ایم و تا افق ۱۴۲۵ مشکل جدی تامین آب در شهرستان کهنوج برطرف می شود .
وی در مورد مشکلات کمبود آب و کیفیت آب در روستا های کهنوج افزود: در جاهایی که کیفیت آب مطلوب نیست، اجازه داده ایم از محل خرید تضمینی نسبت به نصب دستگاه های آب شیرین کن اقدام شود و توسعه دستگاه های آب و بسته بندی یکی دیگر از راهکار های برطرف کردن مشکلات آب در روستاهاست.

انتهای پیام/ی

بهره برداری از تصویه خانه فاضلاب کهنوج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار