اصفهان؛

آب آشامیدنی شهر زواره در آستانه آلودگی

رئیس شورای شهر زواره گفت: کشتارگاه مشترک اردستان و زواره با فاصله‌ای حدود 500 متر در نزدیکی چاه آب آشامیدنی شهر زواره قرار دارد که این موضوع احتمال آلودگی آب شرب این شهر را در پی خواهد داشت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسن مختاریان پور  پیرامون  مشکلات کشتارگاه مشترک اردستان و زواره اظهار کرد: کشتارگاه مشترک اردستان و زواره در نزدیکی چاه آب آشامیدنی شهر زواره قرار داشته که فاصله‌ای حدود 500 متر بیشتر ندارد، این موضوع احتمال  آلودگی بسیار زیادی علاوه بر بوی نامطبوع  این واحد کشتارگاه در پی خواهد داشت.

وی افزود: در حال حاضر هیچ واحد تولیدی در نزدیکی این کشتارگاه حاضر به سرمایه‌گذاری نیست و بهترین زمین‌های زواره بلااستفاده مانده و این اقدام باعث عقب‌افتادگی شهر زواره شده است.

رئیس شورای شهر زواره تصریح کرد: شورای شهر زواره بارها مخالفت خود را با وجود مکان این کشتارگاه اعلام کرده و خواستار احداث کشتارگاه مستقلی برای شهر زواره شده و طی مکاتباتی درخواست زمین در قسمت شمال زواره را داده‌است.

وی با اشاره به هزینه ساخت کشتارگاه یادآور شد: از قصابان شهر زواره درخواست داریم تا به‌ صورت مشارکتی در ساخت کشتارگاه کمک کنند تا در عوارض کشتار هزینه‌ای که پرداخت می‌کنند مستهلک شود.

مختاریان پور اضافه کرد: باید همه مسؤولان مربوطه یاری کنند تا کشتارگاهی مجزا برای زواره ساخته شود تا هم از خطر بحران  آلودگی احتمالی چاه آب زواره دور شویم و هم قصابان و مردم شهر زواره ذی‌نفع باشند.

 مرتضی صادقی شهردار زواره در موضوع کشتارگاه هم پیش از این گفته بود نامه‌نگاری‌هایی با مسؤولان منابع طبیعی صورت گرفته که تاکنون از طرف منابع طبیعی جوابی در رابطه با تحویل دادن زمین دریافت نشده است ، با چند نفر از قصابان در خصوص جانمایی زمین کشتارگاه صحبت شده و بازدید میدانی هم به عمل آمده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.