ترکان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آمریکا به دنبال بهانه برای جلوگیری از پیشرفت ایران است

عضو حزب اعتدال و توسعه گفت: آمریکا با دست آویز قرار دادن برنامه تحقیقات فضایی به دنبال بهانه برای اقدام علیه ایران است.

آمریکا به دنبال بهانه برای جلوگیری از پیشرفت ایران استاکبر ترکان عضو حزب اعتدال و توسعه در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ در خصوص افتتاح پایگاه فضایی امام خمینی (ره) جمهوری اسلامی ایران و واکنش‌های آمریکا نسبت به این موضوع،  با اشاره به صحبت‌های وزیر امور خارجه کشورمان درباره اوضاع ایران در زمان جنگ تحمیلی، اظهار داشت: باید به یاد آوریم روزهایی را که تمامی قدرت‌های بزرگ جهان در کنار صدام ایستادند، تسلیحات و تجهیزات مورد نیاز او را تأمین کردند اما ما برای دفاع از کشور و انقلاب مظلوم و تنها بودیم.

عضو حزب اعتدال و توسعه ادامه داد: امروز که با کوشش‌ها و تحقیقات خود و تکیه به توان داخلی و دانشمندان ایرانی توانسته‌ایم قدرت دفاعی خود را بالا ببریم، برخی کشورها بسیار غیر منصفانه قصد جلوگیری از پیشرفت‌های ما را دارند و نمی‌خواهند اجازه دهند دفاع ما برای مردم و کشور سیر تکاملی خود را ادامه دهد.

 وی با تاکید به این موضوع که امضای توافق‌نامه هسته‌ای توسط ایران نشان داد که ما سیاست‌ تسلیحات هسته‌ای نداریم، تصریح کرد: این موضوع به معنی خلاء سلاح نیست، جمهوری اسلامی ایران ساخت تسلیحات دفاعی را حق خود می‌داند. تحقیقات فضایی ما نیز جزئی از همین موضوع است.

 ترکان در ادامه با بیان اینکه بحث تحقیقات فضایی جدا از برنامه موشکی است، افزود:‌ موشکی که این ماهواره را به فضا برده فناوری جدیدی نیست چرا که قبلا این موشک ساخته شده و فقط بخشی از تحقیقات فضایی برای حمل یک ماهواره است. این گونه فعالیت‌ها علمی است که باید با همین سرعت ادامه داشته باشد. ما حتما نیازمند این موضوع هستیم تا در حوزه‌های علم و ماهواره پیشرفت کنیم و در تراز اول جهان بمانیم.

 عضو حزب اعتدال و توسعه عنوان کرد: این موضوع تهدیدی برای هیچ کشوری نیست و فقط برای بالابردن حوزه‌های علم و فناوری در کشور خودمان است و باید از حق مردم سرزمین‌مان در زمینه توسعه علم وفناوری دفاع کنیم.

 وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه واکنش آمریکا پس از افتتاح پایگاه فضایی ایران چه خواهد بود، گفت:‌ آنچه که در آمریکا در قبال ایران رخ می‌دهد را باید در رابطه مالی واشنگتن-ریاض جستجو کرد.

 ترکان ادامه داد: عربستان سعودی در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با کمک‌های مالی از رقیب ترامپ حمایت کرد و اکنون با توجه به شکست رقیب ترامپ عربستان برای استغفار از رفتار سیاسی خود در قبال این شخص به هر گونه اقدامی که ترامپ می‌خواهد دست می‌زند.

 عضو حزب اعتدال و توسعه با اشاره به عقد قراردادهای میلیاردی در سفر اخیر ترامپ به عربستان ادامه داد: در این سفر همگان دیدند که حکام عربستان که امتیازات و هدایایی را به ترامپ و دخترش داد، این نوعی باج دادن است. همه این کارها بخاطر این است که خود را به نحوی به ترامپ نزدیک کنند.

 ترکان در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: آمریکا همیشه به دنبال بهانه برای اقدام علیه جمهوری اسلامی ایران است، شما مطمئن باشید اگر این برنامه فضایی نبود آنها موضوع دیگری را دست‌آویز خود قرار می‌دادند. ترامپ مبانی درستی برای رفتار خود ندارد و  به دنبال اهداف دیگری است به همین خاطر ممکن است مسائلی چون موضوع تحقیقات فضایی را بهانه خود قرار دهد.

 انتهای پیام/

چرا آمریکا به دنبال محدود کردن ایران است؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۶
امان از ابگوشت بزباش !!!
Germany
امیر
۱۵:۱۴ ۰۶ مرداد ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
آخرین اخبار